این کار می‌تواند سبب کاهش اعتماد مردم به پلیس شود
بامداد امروز یک تصادف زنجیره‌ای در محور سقز دیواندره روی داد؛ فرماندار دیواندره و سخنگوی اورژانس کشور از کشته شدن 5 نفر و مصدوم شدن 12 نفر خبر دادند؛ دانشگاه علوم پزشکی هم آمار فوتی‌ها را 5 نفر و شمار مجروحان را 6 نفر اعلام کرد؛ در این حال آمار فرمانده پلیس راه کردستان درباره تصادف قابل تأمل است!
کد خبر: ۵۳۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 09 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، صبح امروز در گفت‌وگو با چند رسانه از وقوع یک تصادف زنجیره‌ای در محور سقز دیواندره در استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: «این حادثه 5 کشته برجای گذاشت و 12 نفر نیز مصدوم شدند».

اما ساعتی بعد، عیسی گوهری، فرمانده پلیس راه استان کردستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های دولتی ایرنا و ایسنا، آماری متناقض درباره تصادف بامداد امروز ارائه کرد.

آمار متناقض فرمانده پلیس راه کردستان درباره تلفات یک تصادف/چرا آمار ارائه شده توسط «گوهری» درباه کشته و مصدومان حادثه کمتر از آمار اعلامی اورژانس، فرماندار دیواندره و دانشگاه علوم پزشکی کردستان است؟+تصاویر

در حالی که طبق اعلام فرمانده پلیس راه استان کردستان، تصادف ساعت 2 بامداد اتفاق افتاده، وی ساعت 10:30 در گفت‌‌وگو با ایرنا گفته «تصادف زنجیره‌ای میان چند دستگاه خودرو در جاده دیواندره سقز 4 کشته و یک زخمی بر جای گذاشت»؛ گوهری ساعت 11:48 هم در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده «تصادف زنجیره‌ای خودروها شب گذشته در محور دیواندره به سقز 4 کشته و 2 زخمی بر جای گذاشت»؛ آنچه از قول این مقام مسئول نقل شده نشان دهنده تناقض در اظهارات وی درباره آمار مصدومان است.

آمار متناقض فرمانده پلیس راه کردستان درباره تلفات یک تصادف/چرا آمار ارائه شده توسط «گوهری» درباه کشته و مصدومان حادثه کمتر از آمار اعلامی اورژانس، فرماندار دیواندره و دانشگاه علوم پزشکی کردستان است؟+تصاویر

اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود؛ گوهری در حالی آمار را یک بار 4 کشته و یک مجروح و بار دیگر 4 کشته و 2 مجروح اعلام کرده که مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور و نیز جعفر توان، فرماندار دیواندره آمار کشته‌شدگان تصادف را 5 نفر و شمار مصدومان را 12 نفر اعلام کرده‌اند.

از آنجا که در آمار اعلامی فرمانده پلیس راه کردستان با سخنگوی سازمان اورژانس کشور و فرماندار دیواندره تفاوت فاحشی وجود داشت برای روشن شدن موضوع با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تماس گرفتیم.

سیامک واحدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان، آمار کشته‌شدگان را 5 نفر اعلام کرد و گفت: آمار دقیق از این حادثه، در اختیار معاونت درمان دانشگاه و روابط عمومی قرار دارد.

سید محی‌الدین سجادی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده به دانشگاه علوم پزشکی کردستان توسط شبکه بهداشت و درمان دیواندره، در این حادثه دلخراش متأسفانه 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 6 نفر هم مصدوم شده‌اند.

وی درباره وضعیت مصدومان حادثه هم گفت: 3 نفر از مصدومان بعد از انجام اقدامات اولیه ترخیص شده و 3 نفر هم بستری شده‌اند.

با این تفاصیل، معلوم می‌شود که بین آمار اعلامی اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم اختلاف وجود دارد که دلیل آن برای ما روشن نیست.

کشته و زخمی شدن مردم کردستان در جاده‌های استان، موضوعی تازه نیست اما آنچه در این میان اهمیت دارد شیوه اطلاع‌رسانی پلیس به مردم درباره حوادث جاده‌ای استان است؛ آنچه امروز عیسی گوهری درباره تعداد فوتی‌ها و مصدومان تصادف محور سقز دیواندره اعلام کرد کمتر از آمار اعلامی اورژانس، فرماندار دیواندره و همچنین دانشگاه علوم پزشکی کردستان بود و حالا چرایی این موضوع برای مردم کردستان یک سؤال است.

و اما گوهری امروز در گفت‌وگو با ایسنا گفته «کشته شدن 17 نفر در این تصادف که از سوی برخی رسانه‌های استان منتشر شده است» کذب است؛ تلاش خبرنگار ما برای یافتن «برخی رسانه‌های استان»! که از کشته شدن 17 نفر خبر داده باشند البته به هیچ جایی نرسید و بهتر بود فرمانده پلیس راه استان کردستان برای روشن شدن موضوع به نام رسانه‌های مد نظرش هم اشاره می‌کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار