کد خبر: ۵۳۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵ 14 December 2017

شاه‌بیت اظهارات «بهمن مرادنیا» در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی استان خطاب به مدیرانش این جمله بود: «تمام مشکلات برمی‌گردد به این مجموعه‌ای که امروز دور هم نشسته‌ایم»؛ آنچه بسیاری از مردم در دل داشتند، استاندار بر زبان آورد اما سایت استانداری، این بخش از اظهارات «مرادنیا» را سانسور کرد!

به گزارش تابناک کردستان، «بهمن مرادنیا» از همان روز معارفه به عنوان استاندار کردستان و در جلسات مختلف، از مشکلاتی سخن گفته که شاید بتوان گفت سخن در گلو مانده بسیاری از مردم این استان است. 

دو ماه بیشتر از شروع به کار استاندار جدید کردستان نگذشته و این مدت کوتاه، زمانی نیست که بتوان درباره عملکرد مقام عالی اجرایی در یک استان به قضاوت نشست، اما از یک نکته هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ مرادنیا، ظرف دو ماه گذشته بارها زبان گویای مردم شده و ـ با شیوه بیانی که مایه رنجش هیچ‌کس نشود ـ از نابسامانی‌ها سخن به میان آورده است. 

با مروری بر اظهارات استاندار کردستان در مدت یادشده مشخص می‌شود که بی‌پرده‌ترین اظهارات وی در جلسه‌ای عمومی خطاب به مدیران، مربوط به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه است و شاه‌بیت سخنان وی خطاب به مدیرانش در آن جلسه هم، این جمله بود: «تمام مشکلات برمی‌گردد به این مجموعه‌ای که امروز دور هم نشسته‌ایم». 

آنچه «مرادنیا» با این صراحت مطرح کرده موضوعی نیست که بتوان در انعکاس خبر اظهارات وی از آن چشم‌پوشی کرده و کمترین اشاره‌ای به آن نکرد؛ این نکته که خود استاندار خواستار عدم انعکاس این بخش از اظهاراتش شده باشد هم دور از ذهن به نظر می‌رسد چرا که در این حالت صدا و سیما هم، قطعاً از انتشار فیلم سخنان وی خودداری می‌کرد؛ با این تفاصیل، روابط عمومی استانداری به عنوان متولی اصلی اطلاع‌رسانی مواضع رسمی و اظهارات استاندار در خبری که از جلسه یادشده منتشر کرده به این گفته اشاره‌ای نکرده و به زبان ساده‌تر اظهارات مرادنیا را سانسور کرده است! 

اما به فاصله کمی پس از برگزاری جلسه یاد شده، فیلم کوتاهی از سخنان استاندار در آن جلسه، توسط صدا و سیما منتشر شد که اتفاقاً حاوی همان بخش از اظهارات سانسور شده توسط روابط عمومی استانداری بود. 

عدم پوشش این بخش از سخنان استاندار توسط روابط عمومی استانداری کردستان در خبر منتشر شده از جلسه یک دلیل بیشتر نمی‌تواند داشته باشد و آن اینکه سخنان مرادنیا خوشایند بخشی از کارکنان روابط عمومی استانداری و همفکران آنها در بدنه دولت در کردستان نبوده و این امر با توجه به تکمیل نشدن تیم مدیریتی استاندار جدید تا حدی هم طبیعی است، اگرچه این مجموعه وظیفه دارد در عین امانتداری نظرات و اظهارات نماینده عالی دولت در استان را به اطلاع مردم برساند. 

هنوز معلوم نیست برنامه مرادنیا برای وجه اطلاع‌رسانی دولت در کردستان چیست؛ تا اینجا وی در این حوزه دست به انتصاب یک سرپرست زده که به دلایلی که برای ناظران امور استان روشن است نمی‌توان آن را تغییر به حساب آورد؛ اما نباید این نکته را فراموش کرد که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هم هست و تنها با انتصاب این معاون کلیدی و راهبردی که وی در پیش خواهد گرفت می‌توان درباره آینده وجه اطلاع‌رسانی دولت در کردستان اظهار نظر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار