فرمانده سپاه کردستان:
فرمانده سپاه کردستان با بیان اینکه با توجه به رویکرد بسیار خوب و عملی استاندار جدید کردستان بسیاری از ایده‌ها زمینه عملیاتی شدن دارند، گفت: رویکرد مناسب استاندار کردستان در دولت دوازدهم بسیار شوق‌آفرین است و از آنجا که راهبرد آقای «مرادنیا»، رفع محرومیت و توسعه و آبادانی استان است در مسیر کمک به دولت حرکت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۴۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 18 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمدحسین رجبی عصر امروز در دومین گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت که با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، جمع افراد حاضر در جلسه را «مجاهدان روزهای سخت» و «سربازان فداکاری‌های بزرگ و سرزمین مجاهدت‌های خاموش» خطاب و اظهار کرد: این افراد در ظاهر تشکیلاتی بازنشسته هستند ولی ما در سازمان خود، از وجود آنها و فکر خوب و تجربیات‌شان همواره بهره‌مند هستیم.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری پیشکسوتان با سپاه کردستان گفت: از حوزه‌های سازندگی گرفته تا اتاق‌های اندیشه‌ورزی ما از وجود عزیزان استفاده می‌کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: افراد پیشکسوت از لحاظ معیشتی وضعیت بسیار پایینی دارند و ما همواره اظهار شرمندگی می‌کنیم از اینکه نتوانسته‌ایم برای این جمع و حتی نیروهای سازمان‌های دیگری کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در استان‌های دیگر هم وضعیت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نامناسب باشد، گفت: در کردستان این وضعیت به لحاظ عیالوار بودن این افراد و نیز آمار بالای بیماری در میان پیشکسوتان به لحاظ حضور در صحنه در روزهای سخت، حادتر است.

سردار رجبی خطاب به دریابان شمخانی افزود: با علم به این موضوع که رفع مشکلات معیشتی پیشکسوتان وظیفه مستقیم شما نیست ولی با توجه به تأثیر مسئولیت‌تان در تصمیمات کلان درخواست کمک برای رفع مشکلات پیشکسوتان را مطرح می‌کنیم.

وی با اشاره به بیکاری فرزاندان تحصیل‌کرده افراد پیشکسوت خاطر نشان کرد: درخواست ما این است که در وزارت دفاع اقدامی انجام شود در عرصه‌های مختلف تحت عناوینی چون شرکت و مؤسسه به کار مشغول شوند و درآمدی ولو اندک برای این عزیزان ایجاد شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه مردم استان برای استقرار نظام و تحقق آرمان‌های اسلام عزیز در این منطقه سنگ تمام گذاشته‌اند، گفت: یک سوم مردم کردستان بسیجی هستند و آمار مشارکت سیاسی مردم استان در مقایسه با استان‌های همجوار هم یک شاخص بسیار بالاست و در دو انتخابات اخیر میزان مشارکت ما از استان‌های همجوار بیشتر بوده و این امر در حالی محقق شده که سیاه‌نمایی و اقدامات تبلیغی مخرب در حد بالایی برای دلسرد کردن مردم انجام شده است.

وی افزود: وجود 5480 شهید بومی والامقام بیانگر اعتقاد راسخ مردم این استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سردار رجبی توسعه‌نیافتگی و عدم سرمایه‌گذاری را از مشکلات استان ذکر و اظهار کرد: این وضعیت در شأن مردمی با شاخص‌هایی که به صورت مختصر برشماری شد، نیست.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه انجام کار در داخل استان گفت: با توجه به رویکرد بسیار خوب و عملی استاندار جدید کردستان بسیاری از ایده‌ها زمینه عملیاتی شدن دارند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به امیدواری زیاد مردم به برنامه‌های استاندار جدید کردستان افزود: رویکرد مناسب استاندار کردستان در دولت دوازدهم بسیار شوق‌آفرین است و ما برای کمک به نماینده عالی دولت در استان اعلام آمادگی کرده‌ایم و از آنجا که راهبرد آقای «مرادنیا»، رفع محرومیت و توسعه و آبادانی استان است در مسیر کمک به دولت مطابق منویات مقام معظم رهبری حرکت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: سپاه از سال 88 تاکنون، در کردستان بیش از 6 هزار پروژه محرومیت‌زدایی با مشخصات، کم‌هزینه، عام‌المنفعه و زودبازده، در مناطق محروم اجرا کرده و در دست اجرا داریم و از نظر عملکردی استان اول در کشور هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار