اضلاع مثلث زاهدی میقانی آشناگر در قزوین کامل شد
کد خبر: ۵۴۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹ 20 December 2017

علیرضا آشناگر علاوه بر معاونت سیاسی، امنیتی استاندار کردستان در دولت یازدهم، رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هم بود؛ آشناگر این مسئولیت را در کردستان با شیوه خاص خود به پیش برد؛ حق رسانه منتقد برای دسترسی آزاد به اطلاعات پایمال شد، اما هرگز ریشه آزادی قلم در کردستان خشک نشد.

دوره استانداری «عبدالمحمد زاهدی» در کردستان بی‌گمان یکی از سخت‌ترین دوران‌ها برای کسانی بود که قلم‌فروشی نکردند و در انجام رسالت اطلاع‌رسانی خود بدون گرفتن ریالی مزد، روزها و شب‌ها عرق شرافت ریختند و در مقابلش جفاها کشیدند.

برای روشن شدن ابعاد آنچه زاهدی، میقانی و آشناگر برای حوزه اطلاع‌رسانی کردستان رقم زدند به سال‌ها زمان نیاز است؛ با همه فشارهایی که اینها روا داشتند، هیچگاه از سخن حق عقب ننشستیم و از زنهار دادن لُختی پادشاه، بیمی به دل راه ندادیم. 

علیرضا آشناگر باوجود مسئولیت خطیری که در کردستان داشت، بارها در حوزه اطلاع‌رسانی با ناپختگی عمل کرد و از این بابت، علاوه بر خودش، دیگرانی را هم به زحمت انداخت. 

آشناگر، رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان بود؛ در دوره مسئولیت او، حقوق ما برای دسترسی آزاد به اطلاعات ـ طبق قانون مطبوعات و نیز منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور ـ برای چند سال متوالی پایمال شد و این، از نقاط تاریک کارنامه آشناگر در کردستان است. 

در مثل مناقشه نیست؛ آنچه زاهدی و آشناگر در حق رسانه منتقد در کردستان روا داشتند بی‌شباهت با «به توپ بستن مجلس» توسط محمدعلی‌شاه و لیاخوف روسی نبود؛ اما هیچ‌گاه آنچه آنها خواستند محقق نشد. باری؛ تدبیر، آنگاه کارساز است که با تقدیر او همسو شود. «اَلعبدُ یُدَبِّرَ وَ اللهُ یُقَدِّرَ». 

بلایی که مثلث زاهدی، آشناگر و میقانی بر سر حوزه اطلاع‌رسانی کردستان آوردند قابل وصف نیست؛ شکر ایزد که دوره استیلای آنها بر مقدرات این دیار به سر آمد... 

یک دهان خواهم به پهنای فلک
تا بگویم شرح آن رشک ملک 

این قدر هم گر نگویم ای سند
شیشه دل از ضعیفی بشکند 

فرید کریمی

اشتراک گذاری
آخرین اخبار