استاندار کردستان:
استاندار کردستان با بیان اینکه تاکنون کار خیلی اساسی در بحث گردشگری و جذب توریسم در استان صورت نگرفته رونق در بخش گردشگری کردستان را نیازمند عزم جدی دانست و گفت: متاسفانه تاکنون این عزم جدی وجود نداشته و آنچه شایسته استان زیبای کردستان است اتفاق نیفتاده است.
کد خبر: ۵۴۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 24 December 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع گردشگری و توریسم درمانی اظهار کرد: لازم است علوم پزشکی با مراکز درمانی اقلیم ارتباط داشته باشد تا از این طریق بتواند بیماران را جهت درمان و ایجاد درآمد جذب استان کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان کردستان دارای مراکز و تجهیزات پزشکی مجهز است گفت؛ اگر برنامه‌ریزی مناسبی وجود داشته باشد به دلیل همزبانی و وجود فرهنگ مشترک مردم در دو طرف مرز، مردم اقلیم کردستان مشتاق به استفاده از امکانات درمانی ما خواهند بود.

استاندار کردستان با تاکید بر ضرورت جدیت در مذاکرات از هم اکنون و بدون فوت وقت تصریح کرد: استاندار سلیمانیه در اولین فرصت به کردستان سفر می‌کند و ما نیز با شورای عالی امنیت ملی جهت گسترش روابط با اقلیم کردستان عراق صحبت کردیم.

وی ایجاد بسترهای لازم برای توریسم درمانی در همه بخش‌ها تاکید کرد و گفت: ما زمانی می‌توانیم به جذب توریسم امید داشته باشیم که هزینه و کیفیت مداوا به نسبت دیگر مناطق مناسبتر باشد.

مرادنیا بر ایجاد انگیزه در نیروهای مستقر در مرز جهت برخورد مناسب با گردشگران تاکید کرد و افزود: مرز ما را باید کسانی اداره کنند که روش برخورد شایسته به گردشگران را به بهترین شکل بلد باشند.

وی همچنین وجود پروازهای مناسب برای فرودگاه سنندج را هم از دیگر بسترهای لازم برای توسعه گردشگری و جذب بیماران از اقلیم کردستان دانست و اظهار کرد: پروازهای فرودگاه سنندج باید ساماندهی شود و ما نیز در این راستا صحبت‌هایی با متولیان داشته‌ایم.

استاندار کردستان گفت: هم اکنون پروازهای ۵۰ نفره با قیمت مناسب ۲۰ میلیون تومانی در کشور وجود دارد که می‌توان از این پروازها در مسیر سنندج، سلیمانیه، اربیل و بالعکس استفاده کرد که این امر روال ورود نیازمندان به درمان از اقلیم به کردستان را تسهیل می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت وجود زمانبندی در اجرای طرح، پروژه‌ها و برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: ما باید یک زمانبندی کامل از دوره اجرای پروژه‌ها داشته باشیم تا بدانیم هر کار به چه میزان پیشرفت داشته و چه موانعی بر سر راه اجرا وجود دارد.

مرادنیا خود یکی از پتانسیل‌های مطلوب کردستان را حوزه گردشگری دانست و خاطر نشان کرد: بخش گردشگری بستر مناسبی برای درآمدزایی است که می‌تواند اشتغال بالایی هم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تاکنون کار خیلی اساسی در بحث گردشگری و جذب توریسم صورت نگرفته است گفت: لازم است از مشاوران درجه یک در سطح کشور برای به فعل درآوردن پتانسیل‌ها و چگونگی اجرای پروژه‌های گردشگری استفاده شود.

استاندار کردستان رونق در بخش گردشگری استان را نیازمند عزم جدی دانست و افزود: متاسفانه تاکنون این عزم جدی وجود نداشته و آنچه شایسته استان زیبای کردستان است اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: لازم است هر سال در استان روی چند نقطه گردشگری تمرکز و برای توسعه آن برنامه‌ریزی کرد و با تبلیغات مناسب تورهای گردشگری را تشویق به حضور در آن مناطق کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار