برخی اخبار از بروز اختلال در برخی شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام حکایت دارد. اختلالی که پیشتر معاون سیاسی وزیر کشور بروز آن را طبیعی خوانده و گفته بود: «دولت بنای تعطیلی شبکه‌های اجتماعی را ندارد، اما وقتی اختلالی در نظم عمومی ایجاد شود، طبیعی است که به شکل مقطعی، دست به محدودیت بزنیم.»
کد خبر: ۵۴۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 31 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، در پی تجمع‌هایی که چندین شهر کشورمان در روز‌های اخیر شاهد برگزاری آن بودند و حواشی زیادی آفرید، دسترسی شماری از هموطنان‌مان در برخی شهر‌ها به دنیای مجازی با اختلال‌هایی وسیع و گاه فراگیر مواجه شده است؛ وضعیتی که شب گذشته در شهر‌هایی مانند مشهد، تهران و کرج به قطع اینترنت شمار زیادی از کاربران منجر شده بود.

این در حالی است که همزمان با این سختی‌های پدید آمده در دسترسی به دنیای مجازی، برخی اخبار از بروز اختلال در برخی شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام حکایت داشت. اختلالی که جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور بروز آن را طبیعی خواند و در تشریح آن در نشست خبری گفت: «دولت بنای تعطیلی شبکه‌های اجتماعی را ندارد، اما وقتی اختلالی در نظم عمومی ایجاد شود، طبیعی است که به شکل مقطعی، دست به محدودیت بزنیم.»

 
اختلال گسترده در دسترسی به اینترنت در سراسر کشور/ تلگرام و اینستاگرام مختل شدند
 

محدودیتی که حالا ظاهراً فراگیرتر شده است؛ این را گزارش‌هایی نشان می‌دهد که حکایت از قطع ارتباط کاربران با تلگرام و اینستاگرام در بسیاری از نقاط کشور دارد و با قطعی اینترنت در بسیاری از استان‌های کشور همزمان شده است. اختلالی که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در پاسخ به مشتریان‌شان می‌گویند «سراسری» و خارج از مسئولیت ایشان است.

به این اختلال‌ها، اختلال در نت همراه اپراتور‌های تلفن همراه کشور را هم باید افزود که در اپراتور اول وسیع‌تر از دیگر اپراتور‌ها بروز کرده و کاربران را به مشکلاتی دچار نموده است. وضعیتی که کمترین اشکال آن، عدم دسترسی به خدمات آنلاین، از جمله تاکسی‌های اینترنتی است که مدتی است جای خاصی برای خود در میان مردم باز کرده‌اند.

همه این‌ها در حالی است که جز اختلال در دسترسی به دو اپلیکیشن محبوب میان ایرانیان یعنی تلگرام و اینستاگرام، توضیحی از جانب مسئولان در خصوص اختلال اینترنت منتشر نشده است. اختلالی که گریبان پیام‌رسان‌های وطنی را نیز گرفته و دسترسی به این اپلیکیشن‌های معرفی شده برای جایگزینی تلگرام را هم تاحدودی غیرممکن کرده است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار