دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان؛ مظلوم‌نمایی به‌جای پاسخ‌گویی!
بی‌سابقه‌ترین انتقادات از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان امروز در جلسه این شورا مطرح شد؛ نقطه‌ای که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در این جلسه روی آن دست گذاشته یک مثنوی سخن است؛ اما سایر انتقادات مطرح شده در جلسه هم شنیدنی است.
کد خبر: ۵۴۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 03 January 2018

به گزارش تابناک کردستان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، یکی از مجموعه‌هایی است که عملکرد آن در سال‌های اخیر، همواره مورد انتقاد مردم بوده است.

بخشی از انتقادات بحق مردم از این شورا، بالاخره امروز در جلسه شورا و از زبان مسئولان مطرح شد؛ اگرچه صرف مطرح شدن این انتقادات در اقناع افکار عمومی تأثیر چندانی ندارد.

یکی از مباحث مهم مطرح شده در جلسه، همان نکته‌ای است که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان مطرح کرده است؛ «رضا اعظمی» گفته «می‌طلبد شفاف‌سازی در ارتباط با بودجه‌هایی که تاکنون در زمینه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر در استان هزینه شده، انجام گیرد»؛

همین! بد نیست مردمی که روزانه، فقط در هسته مرکزی شهر سنندج، با چندین معتاد متجاهر مواجه می‌شود، از ریز و درشت هزینه‌های انجام شده در شورای مبارزه با مواد مخدر استان اطلاع پیدا کنند.

یکی از نکات تأسف‌بار مطرح شده در جلسه هم اظهارات معاون فرماندار سنندج است؛ «موحد امان‌اللهی» اگرچه با ملایمت انتقاد کرده اما از طرح بخشی از مطالبات مردم، غفلت نکرده است؛ وی گفته « مرکز گذری دی‌ای‌سی در خیابان اکباتان که سه ماه پیش به این خیابان نقل مکان کرده بود در بین 7 مدرسه با جمعیت 800 دانش‌آموز قرار گرفته! که واقعا آسیب‌زا است»؛ امان‌اللهی با بیان اینکه یک خوابگاه دخترانه هم در این مکان وجود دارد، افزوده «اولیای این دانش‌آموزان به کرات به مسئولان مراجعه و خواستار انتقال این مرکز شده‌اند».

اما در ارتباط با این جلسه، از هرچه بتوان چشم‌پوشی کرد از کنار اظهارات دادستان کردستان نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد؛ تندترین، بی‌پرده‌ترین و البته مردم‌پسندترین انتقادها از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از قول «اکبر جوهری» نقل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان در جلسه یادشده گفته «به کار این شوراها اعتقاد ندارم چون دچار کاغذ و کاغذبازی شده‌ایم و خوب حرف می‌زنیم و بد عمل می‌کنیم».

وی کم بودن مشکلات کردستان در حوزه موادمخدر را ناشی از فرهنگ بالای مردم دانسته و عنوان کرده «استان کردستان در بحث مواد مخدر به نسبت سایر استان‌ها سفید است اما به نسبت خود استان در سال گذشته و قبل از آن، روز به روز بدتر می‌شود».

اما شاه‌بیت اظهارات جوهری همان جملاتی است که در پایان خبر نقل شده از قول وی آمده است؛ دادستان کردستان گفته «باید در شورای هماهنگی یک خانه‌تکانی اساسی صورت بگیرد و سمت و سوی آن تغییر پیدا کند چون هیچ خروجی چندانی از این شورا ندیده‌ایم»؛ و چه خوب حق مطلب ادا شده است... «یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد».

آنچه رسانه‌ها از قول استاندار و معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه مذکور نقل کرده‌اند را هرچند  نمی‌توان در قالب تعریف انتقاد گنجاند اما می‌توان بخش‌هایی از سخنان آنها را «کنایه» تعبیر کرد؛ برای نمونه این گفته استاندار کردستان، «با تعریف از همدیگر و تعارفات در امر مبارزه با مواد مخدر کاری انجام نمی‌شود بلکه باید تعارفات را کنار گذاشت و واقعیت‌ها را بیان کنیم»؛ یا این اظهار نظر معاون سیاسی امنیتی استاندار، «جلسات شورا باید جلسه تصمیم‌گیری باشد، برخی از مباحث که در این جلسه مطرح شد باید در کارگروه‌ها بیان می‌شد و شورا راهکارهای قابل اجرا ارائه می‌داد».

جالب آنکه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، گویا در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی مسئولان در زمینه عملکرد این شورا، گفته «شورای هماهنگی تنها من نیستم، ولی متاسفانه ما همیشه کوتاه‌ترین دیوار را پیدا می‌کنیم و مشکلات را به آن نسبت می‌دهیم»؛ البته به نظر می‌رسد این گفته‌ها به مظلوم‌نمایی بیشتر شباهت داشته باشد تا پاسخ‌گویی به انتقادات!

راستی، چند ماهی هست استاندار کردستان تغییر کرده است! جناب دبیر شورا باید از اوضاع  ماه‌های اخیر استان متوجه شده باشد که «کشتیبان را سیاستی دگر آمده» و  از این دست اظهارات دیگر در کردستان خریداری ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار