تجلیلی از مسئولان تأثیرگذار در توسعه کردستان که به مزاح شبیه بود
امروز گویا قرار بود در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی «از دستگاه‌ها و مسئولان تأثیرگذار در توسعه استان» تجلیل شود؛ آنقدر دستگاه و مدیر و کارشناس تجلیل شد «که نیاید حساب آسانا»؛ جلسه امروز در استانداری کردستان به جایی رسید که اسباب مزاح معاون رئیس جمهور هم شد.
کد خبر: ۵۴۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲ 04 January 2018

به گزارش تابناک کردستان، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور امروز در جلسه‌ای که خود از آن با عنوان «تجلیل از دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی استان کردستان و دستگاه‌ها و مسئولان تأثیرگذار در توسعه استان» یاد کرد، شرکت نمود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کردستان در باب تجلیلی که قرار بود انجام شود نه مختصر که به تفصیل سخن گفت؛ استاندار کردستان مانند همه سخنرانی‌هایی که در این چند هفته حضورش در استان داشته در این جلسه هم چند دقیقه‌ای سخن گفت؛ قرار بود سخنران بعدی معاون رئیس جمهور باشد و در پایان، مراسم تجلیلی که وعده آن داده شده بود برگزار شود اما با پیشنهاد «جمشید انصاری» سخنرانی وی به بعد از بخش اهدای جوایز موکول شد.

بجز عده‌ای خبرنگار و محافظ و البته چند زحمتکش همیشگی چنین جلساتی، تقریباً همه حضار از مسئولانی بودند که جناب «نصراللهی‌زاده» و همکارانش آنها را در توسعه استان تأثیرگذار تشخیص داده بودند! البته باید گفت برخی از مسئولان که در جلسه از آنها تجلیل شد از زحمتکشان و دلسوزان واقعی استان بودند و تجلیل از آنها عین عدل و انصاف بود.

به هر حال؛ تقریباً همه که تجلیل شدند، نوبت به سخنرانی معاون رئیس جمهور رسید؛ «انصاری» هرچه کرد نتوانست از کنار شوخی انجام شده، بی‌تفاوت بگذرد و تناقض احوال جلسه فعلی با اوضاع جلسه قبلی که وی در آن حضور داشت و تقریباً همه زمان آن به برشماری مشکلات کردستان گذشته بود را اسباب مزاح کرد.

«البته خب الحمدلله همه جایزه گرفتند، دو سه نفری هم که نگرفتند بعداً تشریف بیاورند ما خدمت‌شان هستیم»! این عین نخستین جملاتی بود که معاون رئیس جمهور در این باب بر زبان آورد.

معاون رئیس جمهور به این مختصر بسنده نکرد و خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان حکایتی نقل کرد(نقل به مضمون) و گفت: «فردی به پزشک مراجعه و اظهار کرده بود، حالم خیلی بد است؛ پزشک از بیمار سؤال می‌کند، قلب‌تان ناراحت است؟ پاسخ می‌شنود، خیر؛ می‌پرسد ریه‌هایتان مشکل دارد؟ بیمار پاسخ منفی می‌دهد؛ می‌پرسد سرفه می‌کنید؟ بیمار جواب می‌دهد خیر؛ فلان جای شما درد می‌کند؟ خیر؛ ... پزشک می‌پرسد پس مشکلتان چیست؟ بیمار دوباره  جواب می‌دهد: حالم خیلی بد است!

انصاری با نقل این حکایت، افزود: معمولاً اگر همه اجزای بدن خوب کار کنند نباید حال فرد خیلی بد باشد؛ وقتی حال فرد خیلی بد باشد یعنی اجزای بدن خوب کار نمی‌کنند و باید رفت و یک فکر اساسی کرد؛ اولاً تشخیص داد کدام یک از این اجزا خوب کار نمی‌کنند که حال آدم را خیلی بد می‌کند و بعد درمانی اساسی برای آنها پیدا کرد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تقدیر باید در جای خود انجام شود ولی هنگامی که ما می‌گوییم در شاخص‌های توسعه جایگاه مناسبی نداریم؛ نمی‌خواهیم بگوییم حال‌مان خیلی بد است ولی می‌گوییم حال ما خوب نیست و برای تشخیص دلیل این حال ناخوش باید فرض را بر این گذاشت که برخی اجزا خوب کار نمی‌کنند و باید برنامه‌ای داشته باشیم تا آن اجزای خود را فعال‌تر و بهتر به کار بگیریم تا حال استان کردستان بهتر از آن چیزی باشد که امروز هست.

معاون رئیس جمهور ابتدا در جلسه‌ای آنقدر از مشکلات کردستان شنید که گمان می‌رود نتوانسته باشد حتی آنها را بر روی کاغذ جمع‌بندی کند و بعد، بلافاصله به جلسه‌ای رفت که در آن، به قول خود او، از مدیرانی تجلیل می‌شد که در توسعه کردستان تأثیرگذار بودند و تنها دو سه نفر از مدیران استان جایی در فهرست تجلیل پیدا نکرده بودند!

باید شوخی تلخ معاون رئیس جمهور در کردستان برای مسئولان متولی برگزاری جلسه، یک درس مدیریتی بی‌بدیل بوده باشد. والله اعلم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عقاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
ضمن گلایه از سانسور تابناک، درود و تحیت بر آقاى انصارى که با بصیرت تمام، درد استان را در مدیران تشخیص داده اند، و جا دارد از آقاى زاهدى سوال کنند، ملاک و انگیزه اش در انتخاب این افراد چه بوده است؟ امیدوارم این پیام را درو نکنید!!!!!!!! و جناب مرادنیا پیام معاون محترم ریس جمهورى را عملیاتى نمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
اقاى نصرالهى زاده اين هم ادم در توسعه استان نقش افرينى كردن پس چرا استان توسعه نيافته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
ترا به خدا حیف نیست وقت آقای استاندار در مقطعی که استان با این همه مشکل در زمینه معیشت مردم دست و پنجه نرم می کند در چنین جلسات بی روح و محتوا صرف شود؟ امید است جناب مرادنیا این سنن مذموم و تهی از محتوا را از سیستم اداری نحیف استان بر دارد و نظام ارزیابی عملکرد را بر پایه های استوارتری از اصول انسانی و اخلاقی و قانونی قرار دهد تا کسب رضایت مردم در عملکرد اداری بر رضایت مجموعه با هم ساخته اجرایی رجحان یابد و تغییری در اوضاع مردم حاصل آید و هزینه بی ثمر بر پایی چنین جلساتی مزید بر سایر علل ایجادی مشکلات نگردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار