بازدید میدانی «مرادنیا» از نایسر یکی از نتایج خود را نشان داد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج امروز در حالی اعلام کرد که با یک تصمیم غلط مدیریتی، اداره کل مسکن و شهرسازی استان، 48هزار متر از زمین‌های با کاربری آموزشی نایسر را در دوره مدیریت قبلی‌شان، یکجا به نیروی انتظامی واگذار کرده‌اند که استاندار کردستان خبر داد پس از بازدید اخیر خود از نایسر دستور داده در حد نیاز نیروی انتظامی که ظاهراً 10 هزار متر است، زمین به آنها واگذار شود و مابقی زمین را چون سند زده نشده و در حد صورتجلسه است، سریعاً برگردانند و به آموزش و پرورش اختصاص دهند.
کد خبر: ۵۴۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 06 January 2018

به گزارش تابناک کردستان، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان با حضور استاندار جدید امروز برگزار شد؛ حمایت «بهمن مرادنیا» از مجموعه آموزش و پرورش استان و توصیه و وعده‌های وی برای حل و یا دست کم کاستن از مشکلات این دستگاه مهم، برای اعضای شورا دلگرم‌کننده بود.

یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این جلسه مسئله کمبود زمین آموزشی برای ساخت مدرسه در نایسر سنندج، علی‌رغم نیاز شدید این ناحیه به فضای آموزشی بود.

سیدفواد حسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با اشاره به اینکه در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج زمینی برای ساخت مدرسه باقی نمانده است اظهار کرد: میانگین سرانه زمین با کاربری آموزشی در کشور 12 متر و در نایسر سنندج 15 سانتیمتر است!

وی با اشاره به اینکه از کل جمعیت ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی استان، نصف آنها در سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان سنندج ساکن هستند، گفت: مشکل اصلی ما در این نواحی، اختصاص زمین با کاربری آموزشی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج تصریح کرد: 100 درصد اعتبار ساخت 2 مدرسه 18 و 9 کلاسه در آنجا در اختیار آموزش و پرورش است ولی به دلیل آنکه زمین مناسب در اختیار نداریم هنوز پروژه آغاز نشده است.

وی آنچه را تصمیمات غلط مدیریتی در گذشته نامید، یادآوری کرد و گفت: از جمله اینکه 48 هزار متر از زمین‌های با کاربری آموزشی را اداره کل مسکن و شهرسازی استان، در دوره مدیریت قبلی‌شان، یکجا به نیروی انتظامی واگذار کرده‌اند و الان برای نیروی انتظامی هم قابل استفاده نیست.

حسینی خطاب به استاندار کردستان افزود: با یک مصوبه شورای آموزش و پرورش استان و پیگیری حضرتعالی، اگر این زمین در اختیار ما قرار گیرد از فردا می‌توانیم شروع به کار کنیم.

بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در سال آینده برای شروع پروژه جدید محدودیت وجود دارد اظهار کرد: نقاطی که در سال آینده نیاز به احداث مدرسه داریم، قبل از سال جدید موافقت‌نامه‌های لازم امضا شده و پروژه به اصطلاح زخمی شود تا بتوان سال آینده به عنوان پروژه شروع‌شده درباره آن تصمیم‌گیری کرد.

وی در ارتباط با موضوع مطرح شده از سوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در ارتباط با زمین آموزشی نایسر خطاب به استاندار کردستان گفت: 30 هزار متر زمین در آنجا مازاد است؛ این زمین پس گرفته شود و در نقاط دیگر مورد نیاز هم، زمین به ما معرفی شود تا مبادله موافقت‌نامه انجام شده و کار آغاز شود.

استاندار کردستان پس از استماع این اظهارات با اشاره به بازدید اخیر خود از ناحیه منفصل نایسر و تشکیل یک جلسه بعد از بازدید یادشده خاطر نشان کرد: پس از بازدید انجام گرفته، در جلسه‌ای که برگزار شد، زمین یادشده را تعیین تکلیف کرده‌ایم.

بهمن مرادنیا گفت: در همان روز بازدید به مسکن و شهرسازی دستور دادیم در حد نیاز نیروی انتظامی که ظاهراً 10 هزار متر است، زمین به آنها واگذار شود و مابقی زمین را چون سند زده نشده و در حد صورتجلسه است، سریعاً برگردانند و به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

استاندار کردستان در دولت دوازدهم تاکنون نشان داده معتقد به سخنرانی و هیاهو نیست و بیشتر اهل عمل است؛ نمونه‌اش همین بازدید مرادنیا از نایسر تنها چند هفته پس از حضورش در استان و اقدام به حل یک معضل اساسی این ناحیه؛ ادامه این رویکرد عملیاتی، بی‌شک بسیاری از مردم استان را به رقم خوردن آینده‌ای بهتر برای کردستان امیدوارتر خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار