استاندار کردستان در همایش شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان نکاتی را به آنها یادآوری کرد.
کد خبر: ۵۵۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 10 January 2018

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در همایش شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان، بار دیگر در اولویت قرار دادن پرداخت حقوق معوق کارکنان و کارگران شهرداری‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این قشر از جامعه نباید مورد غفلت قرار گیرند.

وی از شهرداران خواست میز خدمت را به صورت واقعی در شهرداری ها فعال کنند و گفت: فعالیت واقعی میز خدمت در شهرداری ها هم کمک می‌کند مراجعین از سرگردانی در واحدهای مختلف رهایی یابند و هم از فساد جلوگیری می‌شود.

استاندار کردستان همچنین بر لزوم اعتماد سازی میان مردم، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی تاکید و تصریح کرد: یکی از مشکلات ما بی اعتمادی مردم به مسئولان است و لازم است شفاف سازی صورت گیرد تا مردم به شهرداری ها و شوراها اعتماد کنند.

وی از معاون هماهنگی امور عمرانی خود خواست با همفکری شهرداران، مشکلات میان شهرداری ها و دستگاه های اجرایی احصا شود تا با تعامل دوجانبه، این مشکلات مرتفع شود.

مرادنیا با اذعان به مشکلات مالی سازمان همیاری و شهرداری های استان، گفت: به دنبال استفاده از پتانسیل مرز برای ایجاد درآمد برای شهرداری‌ها هستیم. 

وی عدم اطلاع دقیق از املاک و مستغلات شهرداری ها را یکی دیگر از مشکلات موجود برشمرد و خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی در این خصوص شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه برخی از این اموال و املاک قابل واگذاری هستند گفت: این املاک نباید بلااستفاده بماند، متعلق به مردم است و باید در اختیار مردم قرار گیرد.

وی از پیگیری مجدانه مطالبه شهرداری ها از دستگاه ها خبر داد و از معاون عمرانی خواست، استانداری به عنوان اولین دستگاه در بدهی خود به شهرداری پیش قدم شود.

مرادنیا در خصوص گله‌مندی های مطرح شده از تعداد بالای نیروی انسانی در شهرداری ها به دستور خود مبنی بر ممنوعیت اضافه شدن نیرو به شهرداری ها اشاره و اظهار کرد: شهرداری کمیته امداد نیست، شهرداری‌ها باید چابک و فعال باشند.

وی اهمیت رعایت مباحث فنی را خاطرنشان کرد و گفت: باید با رعایت قوانین و مقررات شهرها را ایمن‌سازی کنیم نه اینکه دست به دعا باشیم که اتفاقی نیفتد که اگر اتفاقی بیفتد نتیجه کوتاهی و تخلف از قانون ماست.

استاندار کردستان خواستار تشکیل اتاق فکر در شوراها و شهرداری ها شد و افزود: تصمیم گیری ها باید همراه با آینده نگری باشد و فکر امروز فقط قابل استفاده برای امروز نباشد.

وی با گله مندی از برخورد فیزیکی برخی نیروهای شهرداری با مردم، تاکید کرد: هیچ نیرویی حق چنین اقدامی را ندارد و در صورت تخلف از سوی مردم باید قانونی با آنها برخورد شود؛ نیرویی که با مردم برخورد فیزیکی داشته باشد شایستگی خدمت در شهرداری را ندارد.

مرادنیا خطاب به شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی گفت: همه ما امروز در مقابل هر اتفاقی که در این استان بیفتد مسئولیم؛ مبادا به خاطر رضایت یک نفر از قوانین و مقررات تخطی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار