پیشنهادی به شورای اسلامی شهر سنندج
طبق بند 24 ماده 71 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، تصویب نامگذاری معابر، میادین، خیابان‌ها، كوچه و كوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها با رعایت مقررات مربوط از وظایف شورای اسلامی شهر است؛ پل عابر پیاده میدان آزادی سنندج هم، معبری است که بد نیست نامی درخور برای آن مصوب شود.
کد خبر: ۵۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰ 15 January 2018

به گزارش تابناک کردستان، یکشنبه‌شب هفته جاری در ساختمان شورای اسلامی شهر سنندج جلسه‌ای در حال برگزاری بود؛ «کمیته نامگذاری کمیسیون فرهنگی اجتماعی»؛ سعادت حضور در جلسه تنها در نیم ساعت پایانی آن نصیب‌مان شد.

بحث داغ شماری از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و میهمانان جلسه ظاهراً بر سر نامگذاری پل ورودی سنندج از جاده همدان بود؛ «پل قشلاق»؛ آنچه در جلسه گذشت موضوع این مقال نیست؛ موضوع نامگذاری یک پل، بهانه ارائه پیشنهادی به شورای شهر سنندج شد.

طبق یک ماده قانونی که در مطلع کلام به آن اشاره شد تصویب نامگذاری معابر از وظایف شوراست؛ لابد اعضای محترم شورا به انجام وظایف با اولویت هم معتقدند؛ «پل قشلاق» که فعلاً با همین نام برای مردم شناخته شده است ولی پل مشهوری در سنندج داریم که با نام مشخصی شناخته نمی‌شود؛ حیف نیست پلی با این همه تاریخچه، خصوصیت و البته هزینه ساخت، فاقد نام باشد؟

شهردار وقت سنندج در روز راه‌اندازی پل مکانیزه میدان آزادی سنندج یعنی 29 دی‌ماه 93، هزینه احداث آن را 12 میلیارد ریال عنوان کرد، البته ماشاالله رضایی، عضو شورای شهر سنندج، 21 اسفند 92 یعنی تقریباً یک سال قبل از بهره‌برداری از پل عنوان کرده بود که تاکنون برای احداث آن 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است!

پل، اسماً مکانیزه است، مردم بهتر می‌دانند هست یا نیست! آنچه درباره این پل باید نوشت و دنبال کرد در این مختصر نمی‌گنجد و از آنجا که بنا بر تطویل نوشتار نیست، سخن کوتاه می‌کنیم!

این رسانه به عنوان نماینده حداقل بخشی از افکار عمومی، این حق را برای خود قائل است که برای نامگذاری یک معبر به اعضای شورای شهر پیشنهاد ارائه کند.

شهردار وقت سنندج در روز راه‌اندازی پل، «سهولت تردد برای افراد سالمند» را از دلایل ساخت و نصب آن عنوان کرده بود، به این دلیل و برخی دلایل دیگر که نیازی به نقل آنها هم نیست چند نام برای معبر یادشده به اعضای شورا پیشنهاد می‌کنیم؛ «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

«پل سالمندان»؛ «پل احترام به حقوق‌عامه»؛ «پل نظارت بر عملکرد مسئولان»؛ «پل مسئولان وظیفه‌شناس»؛ «پل پاسخگویی به مطالبات مردم»؛ «پل هدررفت بیت‌المال»؛ «پل توهین به شعور شهروندان» و ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار