مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از اواخر امروز تا صبح روز یکشنبه هفته آینده، استان در دامنه تاثیر فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد و از روز یکشنبه تا چهارشنبه آینده شاهد کاهش قابل ملاحظه دما و شرایط یخبندان در استان خواهیم بود.
کد خبر: ۵۵۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 25 January 2018

به گزارش تابناک کردستان، محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی، تا بعدازظهر امروز تشکیل و افزایش ابر با وزش باد را پدیده قابل ملاحظه هواشناسی استان نشان می‌دهد.

وی گفت: به تدریج از شب و اواخر وقت پنجشنبه تا صبح روز یکشنبه هفته آینده، استان در دامنه تاثیر و فعالیت امواج بارشی قرارخواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: پیامد امواج بارشی در استان، بارش برف و باران(اغلب برف)، وزش قابل ملاحظه باد(گاهی شدید) با احتمال کولاک برف و مه بویژه در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی منطقه است که موجب لغزندگی معابر و اختلال در تردد خواهد شد.

وی گفت: شروع بارش‌ها به تدریج از پنجشنبه شب ابتدا از نواحی غربی استان (بانه و مریوان) شروع می‌شود و بیشترین ناپایداری‌ها و بارش‌ها نیز برای روز شنبه پیش‌بینی می‌شود.

حیدری افزود: همراه با این سامانه دما کاهش یافته و بویژه از روز یکشنبه تا چهارشنبه آینده شاهد کاهش قابل ملاحظه دما و شرایط یخبندان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: همچنین تا ظهر امروز پنجشنبه به دلیل انتقال بخشی از گردوخاک عراق به استان، کیفیت هوا و دید کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار