استاندار کردستان خبر داد
استاندار کردستان گفت: 805 پروژه و طرح عمرانی در مجموع با بیش از 4 هزار و 218 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۶۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 01 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 805 پروژه و طرح عمرانی در مجموع با بیش از 4 هزار و 218 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این طرح‌ها در شهرستان‌های مختلف استان قرار دارند و در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار کردستان با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی به مردم کردستان اظهار کرد: از بین طرح‌های آماده بهره‌برداری استان 299 طرح ملی، 219 طرح استانی و 89 طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که اعتبارات طرح های ملی یک هزار و 637 میلیارد ریال، طرح‌های استانی یک هزار و 304 میلیارد ریال و سرمایه‌گذار بخش خصوصی یک هزار و 254 میلیارد ریال است.

وی گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها در سال جاری و سال‌های قبل توسط دستگاه‌های اجرایی استان شروع شده بود و در بین دستگاه‌های اجرای، سازمان جهاد کشاورزی با 186 طرح آماده افتتاح بیشترین تعداد طرح‌های قابل بهره‌برداری را به خود اختصاص داده و بخشداری‌ها با 145 طرح، شرکت گاز با 119 طرح و امور دهیاری‌ها با 74 طرح در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مرادنیا افزود: از نظر میزان اعتبار نیز راه و شهرسازی کردستان با 28 طرح آماده بهره‌برداری با یک هزار و 366 میلیارد ریال اعتبار در بین دستگاه‌های اجرایی استان بیشترین میزان اعتبار را در دهه فجر امسال به خود اختصاص داده و بنیاد مسکن نیز با 12 طرح و اعتبار 695 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار دارد.

مرادنیا گفت: در بین شهرستان های استان نیز کامیاران با 182 طرح شامل 170 طرح ملی و 12 طرح استانی بیشترین طرح آماده افتتاح را در دهه فجر امسال دارد و شهرستان‌های سقز با 146 طرح و بیجار با 119 طرح در جایگاه‌های بعدی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در سفر فروردین ماه امسال رئیس جمهوری به کردستان 21 طرح اقتصادی و عمرانی زیرساختی در مجموع 27 هزار و 500 میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسیده بود.

وی از مردم استان کردستان دعوت کرد در آیین‌ها و برنامه‌های دهه فجر امسال شرکتی باشکوه و پررنگ داشته باشند چرا که وارثان واقعی این انقلاب مردم هستند.

استاندار کردستان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی چندین برنامه فرهنگی از جمله نواخته شدن زنگ انقلاب، دیدار و دلجویی با خانواده‌های معزز شهدا، جشن‌های شادی، مسابقات ورزشی و برنامه‌های متنوع فرهنگی در مناطق مختلف استان و با حضور اقشار برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار