مدیر فرودگاه‌های کردستان:
مدیر فرودگاه‌های کردستان با بیان اینکه موانع اطراف فرودگاه سنندج هم مرتفع و هم نزدیک هستند گفت: اگرچه فرودگاه سنندج در یک منطقه کوهستانی با شرایط توپوگرافی خشن قرار دارد اما همه تجهیزاتی که در فرودگاه بین‌المللی امام در تهران وجود دارد در سنندج هم موجود است و هیچ سیستم جدیدی نیاز نداریم.
کد خبر: ۵۶۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 07 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، محسن سیف‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در سنندج با تشریح وظایف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی به وضعیت فرودگاه سنندج اشاره و اظهار کرد: فرودگاه سنندج یک فرودگاه استخوان‌دار و دارای تجهیزات به‌روز است.

وی با مقایسه وضعیت تجهیزات فرودگاه سنندج با دیگر فرودگاه‌های کشور گفت: اگرچه فرودگاه در یک منطقه کوهستانی با شرایط توپوگرافی خشن قرار دارد اما همه تجهیزاتی که در فرودگاه بین‌المللی امام در تهران وجود دارد در سنندج هم موجود است و هیچ سیستم جدیدی نیاز نداریم.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج را یکی از مطالبات همیشگی مردم استان عنوان و تصریح کرد: اگرچه این موضوع ارتباطی با وظایف کاری ما ندارد اما همواره خود را ملزم به پاسخگویی به مردم می‌دانیم.

وی گفت: وظیفه شرکت فرودگاه‌های کشور فراهم کردن زیرساخت‌هاست و برنامه‌ریزی و برقراری پروازها بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است که یک سازمان جدا و از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

سیف‌زاده افزود: منکر وجود ضعف در عملکرد شرکت فرودگاه‌ها نیستیم ولی آنچه می‌توان گفت این است که در فرودگاه سنندج نیروی انسانی فوق‌العاده توانمندی داریم و هیچ نگرانی هم بابت برقراری و پذیرش پروازهای جدید نداریم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی یک سازمان نظارتی است ولی متأسفانه در استان‌ها تشکیلاتی ندارد و این امر یک ضعف محسوب می‌شود؛ لاجرم مجبور هستیم وظایفی را که به سازمان محول شده، ما پیگیری کرده و حداقل، مسائل را به آنها منعکس کنیم.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان ایرلاین‌های در حال ارائه خدمات در فرودگاه سنندج را از بهترین شرکت‌های ایران معرفی کرد و گفت: دلیل استفاده از هواپیماهای سبک با ظرفیت زیر 100 نفر برای پروازهای استان، موانع طبیعی اطراف فرودگاه است.

وی افزود: موانع اطراف فرودگاه سنندج هم مرتفع و هم نزدیک هستند و برای مثال اگر هواپیمایی سنگین، به هنگام برخاستن از فرودگاه و قبل از اوج گرفتن یکی از موتورهای خود را به هر دلیلی از دست بدهد، با توجه به وزن بالای سوخت و مسافر، با موانع برخورد خواهد کرد.

سیف‌زاده به موضوع پروازهای فرودگاه سنندج به سلیمانیه هم اشاره کرد و گفت: شرکت آسمان در مقطعی پرواز سلیمانیه را با هواپیمای فوکر 100 انجام می‌داد که از طرفی در شرایط تحریم‌ها، شرکت توان خود را برای ادامه پروازها از دست داد و از طرف دیگر هم غالب مسافران عازم تهران بودند و این سؤال مطرح شد که چرا پرواز مستقیماً بین تهران و سلیمانیه نباشد.

وی افزود: با توجه به حل شدن برخی مسائل و ظرفیت‌های استان، بسیار امیدوار هستیم که پرواز سنندج سلیمانیه را سال آینده دوباره راه‌اندازی کنیم.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان به موضوع فرودگاه سقز اشاره و تصریح کرد: یک مناقصه برای ساخت ترمینال، برج مراقبت پرواز و بخشی از سطوح پروازی فرودگاه سقز برگزار کرده‌ایم، پیمانکار احتمالاً ظرف روزهای آینده مشخص خواهد شد و عملیات اجرایی از ابتدای 97 با قدرت پیگیری خواهد شد.

وی به آمادگی فرودگاه سنندج برای افزایش پروازها اشاره کرد و گفت: هر شرکتی بتواند برای فرودگاه سنندج پرواز برقرار کند ما استقبال می‌کنیم؛ مهم‌ترین فاکتور ارزیابی مدیر فرودگاه جذب پرواز است بنابراین طبیعتاً بنده مخالف افزایش پرواز نیستم.

سیف‌زاده به موضوع قیمت بلیط هواپیما هم اشاره کرد و افزود: بحث فروش بلیط هیچ ارتباطی با فرودگاه ندارد ولی اگر شکایتی برسد از آنجا که هیچ تکلیفی سازمانی برای پیگیری نداریم، اخلاقاً، موضوع را به سازمان هواپیمایی کشوری منعکس می‌کنیم.

وی اظهار کرد: قیمت‌ها از ابتدای سال 96 آزاد شده‌اند، سازمان هواپیمایی کشور کف و سقفی برای قیمت بلیط مشخص نکرده البته اگر قیمت از یک حد متعارف بالاتر رفت موضوع را پیگیری می‌کند اما بنده اطلاعی از سقف و کف قیمت مشخص شده ندارم.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان به پروازهای عبوری از آسمان سنندج اشاره کرد و گفت: عمده پروازهای عبوری از آسمان کردستان مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس است که این پروازها به مقصد اروپاست و نزدیک‌ترین مسیر برای آنها غرب ایران است.  

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا این پروازها عوارضی هم دارد و استان از عوارض احتمالی منتفع خواهد شد افزود: بلی این پروازها قطعاً عوارض دارد؛ درآمد عمده شرکت فرودگاه‌ها از محل عوارض پروازهای عبوری است؛ در فرودگاه سنندج سالیانه 20 برابر درآمدمان هزینه می‌کنیم، چه هزینه جاری چه هزینه سرمایه‌ای و این هزینه‌ها از محل عوارض تأمین می‌شود و گرنه بجز دو فرودگاه امام و فرودگاه مشهد، همه فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند.

سیف‌زاده به آمار پروازهای فرودگاه سنندج هم اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر در طول هفته مجموعاً 12 پرواز داریم و امسال کنسلی پروازها نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

وی به تلاش‌های استاندار کردستان برای افزایش پروازهای فرودگاه سنندج اشاره کرد و گفت: بنده نه اهل سیاسی‌کاری هستم و نه بنا دارم بی‌دلیل از کسی تعریف و تمجید کنم ولی انصافاً «مرادنیا» فوق‌العاده بیشتر از آنچه گفته بود عمل کرد و در افزایش پروازها نقش اصلی را داشت و هنوز هم پیگیر افزایش پروازهاست و برنامه استاندار، اضافه شدن یک پرواز غروب در ایام تابستان است، به هر حال لازم است این زحمات منعکس شده و مردم از آن مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار