در مراسمی از 958 طرح محرومیت زدایی در استان کردستان که توسط سپاه اجرا شده، بهره برداری شد و جهیزیه 157 نوعروس نیازمند نیز اهدا گردید.
کد خبر: ۵۶۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 07 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، در مراسمی از 958 طرح محرومیت زدایی در استان کردستان که توسط سپاه اجرا شده، بهره برداری شد و جهیزیه 157 نوعروس نیازمند نیز اهدا گردید.

این تعداد طرح در سال های 95 و 96 با اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه توسط سپاه بیت‌المقدس کردستان اجرایی شده‌اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها که با حضور استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی حمزه سیداشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: 758 مورد از این طرح ها در سال 95 و 200 طرح نیز در سال 96 اجرا شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین رجبی با بیان اینکه سپاه در کنار ماموریت ذاتی خود در حوزه محرومیت زدایی به کمک دولت آمده است، اظهار کرد: خدمت به مردم محروم از تاکیدان فرمانده کل قوا و اولویت های سپاه از درجه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هدف از طرح‌های محرومیت زدایی تامین معیشت، رفع محرومیت ها و اجرای برنامه های فرهنگی است، گفت: در سال جاری سپاه طرح های محرومیت زدایی را در یک هزار دهستان کشور برنامه ریزی کرده است که استان کردستان بیشترین سهم دهستان ها را دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: اجرای این طرح‌ها در 16 دهستان هدف محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفته است، در کردستان با توجه به هماهنگی خوب دولت و سپاه، اجرای سه برابر این سهمیه را هدف گذاری کرده‌ایم.

سردار رجبی تاکید کرد: سپاه پاسداران در این طرح فقط به دنبال اجرای فرمان رهبری، کمک به دولت و افزایش گفتمان مشارکت عمومی است به طوری که از سال 88 تا پایان 95 حدود 3 هزار و 756 طرح محرومیت زدایی در استان اجرا شده و مردم از مزایای ان بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: شناسایی مناطق محروم در این طرح‌ها بر عهده دستگاه‌های اجرایی است ضمن اینکه امسال در بخش سازندگی و اردوهای جهادی 200 برنامه در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 150 مورد آن اجرا و تکمیل شده و 50 طرح باقی مانده نیز تا پایان سال تکمیل و تحویل مردم می شود.

سردار رجبی افزود: در حوزه پیشرفت و آبادانی نیز 100 طرح در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 57 مورد آن اجرا شده و 43 طرح دیگر نیز در حال تکمیل است.

وی همچنین از کمک های 23 میلیارد و 120 میلیون ریالی به خانواده ها و افراد نیازمند خبر داد و اظهار کرد: این میزان شامل تهیه 157 سری جهیزیه، چهار هزار و 700 بسته نوشت افزار، چهار هزار بسته پوشاک و پنج هزار و 400 بسته معیشتی است.

وی گفت: جهیزیه‌ها امروز همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه فجر به نوعروسان نیازمند در سطح استان تحویل شد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار