فرماندار بانه با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها در حوزه اشتغال و تولید گفت: بانک‌های مستقر در این شهرستان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همکاری مناسبی ندارند.
کد خبر: ۵۶۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 13 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، محمد فلاحی روز سه شنبه در هشتمین کارگروه اشتغال بانه اظهار کرد: عدم پرداخت تسهیلات اشتغال در واقع بخاطر همکاری نکردن بانک ها است که این اقدام باعث ایجاد مشکلات بیشتر در حوزه اشتغال و تولید شهرستان می‌شود.

وی گفت: یکی از راهکارهای اصلی دولت برای رفع بیکاری ایجاد اشتغال است ولی اگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای ایجاد شغل پرداخت نشود، بیکاری در جامعه فراگیر خواهد شد.

فرماندار بانه تصریح کرد: اگر نتوانیم به موقع تسهیلات در نظر گرفته شده را جذب و در اختیار متقاضیان قرار دهیم سهم شهرستان به دیگر شهرستان های موفق در این حوزه داده می شود.

وی گفت: بسیاری از افراد می خواهند از تسهیلات چهار درصدی استفاده کنند در حالیکه این تسهیلات فقط برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافته است و طرح های اشتغالزا در حوزه شهری باید از تسهیلات فراگیر با نرخ سود 11 درصد استفاده کنند.

فلاحی افزود: افرادی فاقد شرایط قانونی، می‌خواهند از تسهیلات اشتغال روستایی با سود چهار درصد بهره‌مند شوند که اجازه نمی‌دهیم این کار انجام شود چون این تسهیلات برای توسعه اشتغال روستاهای محروم مرزی در نظر گرفته شده است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار