مدیرکل دامپزشکی کردستان:
مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: علیرغم اینکه استان‌های همجوار و حتی کشور عراق هم درگیر بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان هستند اما با اقدامات اداره کل دامپزشکی استان کردستان، خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۵۶۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 18 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، مجتبی ورمقانی  در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان که با موضوع توسعه بخش کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: دامپزشکی با تعدد و گستردگی وظایف روبروست که از جمله وظایف مهم آن تضمین سلامت فرآورده‌های دامی و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون 90 محموله دامی به کشورهای مختلف صادر کرده‌ایم، گفت: 61 محموله دام سنگین صادر کرده‌ایم و 4 هزار و 50 راس دام هم به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان تصریح کرد: بیش از 235 هزار کیلوگرم ماهی قزل‌آلای منجمد استان به کشور روسیه و سایر کشورها صادر شده است که حتی یک محموله هم برگشتی نداشته‌ایم.

وی گفت: سال گذشته در یک هزار روستای استان و امسال نیز در 432 روستا با همکاری بسیج سازندگی، طرح رایگان واکسیناسیون طیور به مرحله اجرا درآمده است.

ورمقانی افزود: 730 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 15 میلیون قطعه و 13 واحد مرغ تخم‌گذار و 13 واحد مرغ مادر در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی روزهای اخیر خسارت سنگینی به کشور وارد کرده، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه استان‌های همجوار و حتی کشور عراق  هم درگیر این بیماری هستند اما با اقدامات اداره کل دامپزشکی استان کردستان، خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: امسال 13 درمانگاه و سال گذشته هم 22 درمانگاه را در روستاهای استان راه اندازی کرده‌ایم که به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: خوشبختانه در بحث آبزیان هم مشکلی نداریم و هیچ بیماری نیز در این مورد در استان مشاهده نشده است.

ورمقانی اظهار کرد: در دو سال گذشته که کشور درگیر بیماری تب برفکی شد، استان کردستان 100 درصد واحدهای خود را واکسیناسیون کرد که تمام اقدامات آن رایگان بوده و فاز سوم این طرح هم از دهه مبارک فجر در استان شروع شده و تا نیمه اسفند ادامه دارد.

وی گفت: بر کشتارگاه‌های استان نظارت کافی داریم که در این راستا در 10 ماهه امسال 50 هزار و 183 کیلوگرم گوشت قرمز را ضبط کرده‌ایم.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار