استاندار کردستان گفت: ما در تهران با اکثر مدیران عامل بانک ها صحبت کرده‌ایم، آنها قول مساعد برای هرگونه تسهیل‌گری و همکاری در پرداخت تسهیلات را داده‌اند، اما بانک های استان دنبال اجرای مو به مو و دقیق قوانین بانکی هستند.
کد خبر: ۵۷۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 25 February 2018

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها که با هدف تعیین تکلیف نحوه پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی اختصاص داشت اظهار کرد: ما در تهران با اکثر مدیران عامل بانک ها صحبت کرده‌ایم، آنها قول مساعد برای هرگونه تسهیل‌گری و همکاری در پرداخت تسهیلات را داده‌اند، اما بانک های استان دنبال اجرای مو به مو و دقیق قوانین بانکی هستند.

وی با بیان اینکه با روش و رویه در پیش گرفته شده فعلی مشکلات کردستان مرتفع نخواهد شد گفت: از مدیران بانک های استان انتظار می‌رود با جدیت و دلسوزی شرایط استان را برای مدیران عامل در تهران تشریح کنند و صرفاً به اجرای قوانین سفت و سخت و آیین نامه‌ها اکتفا نکنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه ما باید به دنبال جذب کامل تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در کردستان باشیم تصریح کرد: ما در استان به دنبال پول پاشی نیستیم، بلکه همه سعی ما باید بر جذب، هزینه کرد صحیح و نتیجه مطلوب و پایدار این تسهیلات است.

وی مردم استان و مشتریان بانک‌ها را جزو مشتریان خوش حساب و متعهد نسبت به میانگین کشوری دانست و گفت: در استان بانک‌ها تنها  دارای ٨ درصد  معوقه هستند که حدود 3.5 درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

مرادنیا با بیان اینکه در پی متهم کردن هیچ‌کس به کم‌کاری نیست و تنها به دنبال حل مشکلات اساسی مردم است افزود: در کردستان  همه ما در قبال جوانان و آینده این دیار مسئولیت داریم و باید با تلاش و همت شبانه‌روزی در پی رفع مشکلات و تنگناهای باشیم که این مهم همکاری بانک ها را می‌طلبد.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها پالایش شوند تا استان بتواند بیشترین بهره‌مندی را از این تسهیلات ارزان قیمت داشته باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال فراگیر و روستایی فرصتی برای توسعه استان است اظهار کرد: طبق گفته ریاست جمهوری مهلت استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی تا خردادماه سال آینده است و در صورت کم‌کاری و عدم جذب باقیمانده سهم استان را استان‌های دیگر جذب خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار