در حاشیه سفر به سنندج انجام شد
امام جمعه پاوه در حاشیه سفر به سنندج برای شرکت در همایش «نقش علما در وحدت امت اسلامی» با معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و امور اقتصادی استاندار کردستان؛ فرمانده سپاه کردستان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان؛ امام جمعه موقت سنندج؛ امام جمعه بهاران و فرمانده مرزبانی کردستان دیدار کرد.
کد خبر: ۵۷۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵ 03 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا ملا قادر قادری در حاشیه سفر به سنندج به منظور شرکت در همایش «نقش علما و روحانیت در وحدت امت اسلامی» با شماری از مسئولان ارشد استان دیدار کرد.

وی در دیدار با معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن تبریک انتصاب «حسین خوش‌اقبال» در این سمت اظهار کرد: اگرچه به دلیل عدم حضور استاندار کردستان در استان توفیق دیدار با آقای مرادنیا را پیدا نکردیم اما انتصاب یک فرد بومی به عنوان نماینده عالی دولت در کردستان را به فال نیک گرفته و این انتصاب را تبریک می‌گویم.

امام جمعه پاوه به مشکل بیکاری در مناطق مرزی غرب کشور و عوارض آن اشاره کرد و گفت: مسئولان باید برای حل اساسی این مشکل چاره‌اندیشی کرده و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب مسیر ایجاد اشتغال پایدار را در این مناطق هموار کنند.

دیدار امام جمعه پاوه با مسئولان کردستان + تصاویر

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این دیدار با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کردستان اظهار کرد: عدم توسعه‌یافتگی مناسب استان در سال‌های گذشته و بیکاری، مردم و خانواده‌ها را در کردستان دچار مشکل کرده است.

وی گفت: برنامه دولت و شخص آقای استاندار، رفع مشکلات کردستان بویژه در بعد اقتصادی است؛ آنچه امروز در این استان شاهد هستیم شایسته مردم نجیب و شریف کردستان نیست و دولت همه ظرفیت‌های خود را برای رفع تنگناها در این استان به کار خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: درک مشکلات مردم، خود بخشی از راه حل مشکل است؛ برای مثال در مسئله «کوله‌بری» نباید این نکته را فراموش کرد که غالب افرادی که به این کار مبادرت می‌کنند تمام خطرات کار را به جان می‌خرند تا لقمه‌ای حلال برای فرزندان خود به دست آورند.

امام جمعه پاوه در دیدار با سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم اظهار کرد: بنده سردار رجبی را جزو نیروهای موفق، خدمتگزار، صادق، بی‌حاشیه و صریح می‌دانم و این صریح‌گویی بویژه در حوزه مسائل فرهنگی برای ما بسیار بااهمیت است.

وی با اشاره به تهدیدهای امنیتی که معمولاً علیه همه کشورها وجود دارد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست گفت: بخشی دیگر از تهدیدها علیه کشور ما، تهدید فرهنگی است؛ فعالیت رسانه‌های دشمن و بکارگیری شیوه‌های مختلف از جانب آنها برای ناامید کردن مردم مسئله‌ای بسیار مهم است که نباید از آن غفلت شود.

ماموستا قادری افزود: روشن‌گری در میان مردم، درباره مسائل مختلف یک ضرورت است و باید از دلسوزان این حوزه حمایت شود.

وی با بیان اینکه سپاه بیت‌المقدس، در کردستان موفق عمل کرده است، گفت: خدمات سپاه بیت‌المقدس کردستان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه جزو خدمات شایسته تقدیر است.

ماموستا قادری به دیدار خود با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم اشاره کرد و افزود: سابقه آشنایی بنده با آقای خوش‌اقبال به زمان مسئولیت وی در استان کرمانشاه و فرمانداری شهرستان پاوه برمی‌گردد؛ آقای خوش‌اقبال از مسئولان مخلص، مردمی و خوش‌نام است و هرجا مسئولیت داشته منشأ خدمات خیر برای مردم بوده است.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه بنا ندارم در مسائل مربوط به استان کردستان دخالت کنم گفت: اما به عنوان یک خادم مردم، همانگونه که از مسئولان استان کرمانشاه درخواست کرده‌ام در امور مردم تسهیل‌گری کنند از مسئولان استان کردستان هم درخواست می‌کنم در مسائلی مانند تجارت در مرزها مشکلات معیشتی مردم را مدنظر قرار دهند.

دیدار امام جمعه پاوه با مسئولان کردستان + تصاویر

فرمانده سپاه بیت‌المدس کردستان هم در این دیدار اظهار کرد: جنابعالی هم یک عالم برجسته و هم یک قاضی سرشناس هستید و حسن نظر شما نسبت به مجموعه سپاه کردستان مایه مباهات است.

وی به مشکلات مردم کردستان اشاره کرد و گفت: سپاه برای کمک به حل مشکلات مردم حد و مرزی برای خود قائل نیست؛ سپاه کردستان از هر ایده و طرحی که مشکلات مردم این استان را بویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی کاهش دهد حمایت می‌کند.

سردار رجبی افزود: حل مسئله بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در کردستان نیازمند ارائه یک راه حل اساسی است و ما در چارچوب وظایف خود با تمام توان از هر راهکاری که به ایجاد اشتغال پایدار در استان منتهی شود حمایت می‌کنیم.

امام جمعه پاوه در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان هم با اشاره به ویژگی‌های مردم کردستان اظهار کرد: قدرشناسی یکی از ویژگی‌های مردم کردستان است و ضروری است مسئولان در خدمت به این مردم از همه توان و امکانات کشور بهره گیرند.

وی احترام به عقاید شهروندان را یک ضرورت توصیف کرد و گفت: مردم کردستان مردمی کم توقع هستند و اگر مسئولان نتوانند انتظارات آنها را هم برآورده کنند می‌توانند با برخورد صحیح، مشکلات را با آنها در میان گذاشته و آنها را به اصلاح امور امیدوار کنند.

ماموستا قادری به آیه 96 سوره مریم اشاره و تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید هرکس از مؤمنین در دنیا با اعمال صالح، به خود و دیگران خدمت کند، خداوند محبت و نام نیک او را در میان مردم در دنیا و آخرت بها خواهد داد و در این خصوص، پیامبر اسلام(ص) و یاران ایشان همواره دعا کرده‌اند در بین مردم نیک‌نام باشند؛ این امر باید همواره مد نظر مسئولان در یک جامعه اسلامی باشد.

وی به ضرورت حمایت دستگاه‌ها از کسانی که در پی اصلاح امور جامعه هستند اشاره کرد و گفت: لقمان حکیم، امر به معروف و نهی از منکر را به فرزند خود توصیه کرده و فرمود بدان که هنگام نهی از منکر، با هجمه مخالفان روبرو خواهی شد و تیرهای آنان به تو اصابت خواهد کرد که این تیرها نباید تو را از ادامه راه باز دارد؛ این توصیه برای همه کسانی که در پی اصلاح امور جامعه هستند، کارآمد است.

امام جمعه پاوه یک از ویژگی‌های دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان را «مردم‌داری» عنوان و از زحمات وی تقدیر کرد.

دیدار امام جمعه پاوه با مسئولان کردستان + تصاویر

اکبر جوهری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان هم در این دیدار با تمجید از امام جمعه پاوه اظهار کرد: ماموستا قادری از روحانیون زمان‌شناس و آگاه است و مشی ایشان در برخورد با مسائل مختلف باید سرمشق سایر علمای اهل سنت باشد.

وی گفت: ترویج تندروی مذهبی یکی از برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به جامعه اسلامی است و علما در مقابله با این توطئه، نقشی اساسی بر عهده دارند.

امام جمعه پاوه در سفر خود به استان کردستان همچنین با حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان؛ ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج؛ ماموستا خلیل آدابی، امام جمعه مسجد قبا بهاران سنندج و نیز سردار کیومرث شیخی، فرمانده مرزبانی استان کردستان دیدار کرد.

دیدار امام جمعه پاوه با مسئولان کردستان + تصاویر

دیدار امام جمعه پاوه با مسئولان کردستان + تصاویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار