معاون دامپزشکی کردستان خبر داد
معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان گفت: بیش از 50 تن گوشت قرمز در استان کردستان معدوم شد.
کد خبر: ۵۷۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ 03 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، ناصر مخدوم اظهار کرد: امسال بیش از ۵۰ تن گوشت قرمز و ۲۴۲ تن گوشت سفید فاسد و تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شد.

وی به مهمترین وظایف اداره کل دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: کنترل و پیشگیری از بیمار‌های دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و توسعه پایدار و سرمایه‌گذاری در بخش دام از جمله مهم‌ترین رسالت‌های این اداره کل است.

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان با اشاره به وجود ۳ هزار و ۷۷۰ مرکز عرضه فرآورده‌های دام و طیور در استان تصریح کرد: این اداره کل در دو مرحله کشتار و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز و سفید نظارت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۶ کشتارگاه دام و ۵ کشتارگاه طیور در سطح استان گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۶ هزار و ۲۶۰ تن گوشت قرمز و ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده که از این میزان در مرحله کشتار ۴۹ تن گوشت قرمز و ۲۴۲ تن گوشت سفید فاسد و تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شده است.

مخدوم با اشاره به شناسایی و ضبط ۶۳ تن فرآورده غیرقابل مصرف در ۱۱ ماهه امسال افزود: بیش از ۱۳۳ مرکز عرضه گوشت خام مورد بازدید قرار گرفته که این میزان ۳ برابر میانگین کشوری بوده است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تغییر رنگ، بو و تاریخ انقضاء گوشت و یا فاقد مهر تأیید دامپزشکی، مراتب را سریعاً به سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار