فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری در خصوص میزان کشف قاچاق طی 11 ماهه سال‌جاری با اشاره به افزایش 25 درصدی آمار کشفیات قاچاق چوب گفت: در سال 96 میزان 381 مترمکعب کشف چوب داشتیم که این میزان در سال قبل، 300 متر مکعب بود.
کد خبر: ۵۷۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 04 March 2018

به گزارش تابناک : سرهنگ حسینعلی خورشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پدیده قاچاق چوب در استان به صورت‌های گوناگون در حال اتفاق است و به همین میزان، کشف را نیز پیچیده‌تر کرده است.

وی افزود: از خودروهای سواری نظیر پژو و 206 گرفته تا خودروهای کانیتر یخچالی حمل گوشت به حمل کالای قاچاق می‌پردازند و سرجنگلبانی‌های ما در سراسر استان، طلایه‌داران حفظ چوب جنگلی و کشف قاچاق چوب هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری در خصوص میزان کشف قاچاق طی 11 ماهه سال‌جاری با اشاره به افزایش 25 درصدی آمار کشفیات قاچاق چوب خاطرنشان کرد: در سال 96 میزان 381 مترمکعب کشف چوب داشتیم که این میزان در سال قبل، 300 متر مکعب بود.

این مسئول بیان کرد: میزان کشف ذغال طی 11 ماهه سال‌جاری، 17 هزار و 447 کیلوگرم است که این آمار در سال گذشته 12 هزار و 159 کیلوگرم بود.

خورشیدی در خصوص کشف هیزم بیان کرد: میزان کشف هیزم در این بازه زمانی، یک‌هزار و 731 استر (حجم هیزم) گزارش شده است که این میزان در سال قبل، 372 استر بود.

وی اضافه کرد: میزان دستگیری طی 11 ماهه سال‌جاری، 509 نفر اعلام شد که این آمار در سال گذشته، 76 نفر بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری یادآور شد: 78 دستگاه ادوات جرم طی این مدت توقیف شد که این میزان در سال قبل، 16 مورد بود.

این مسئول در خصوص اجرای احکام قضایی و آزادسازی اراضی اذعان کرد: در سال‌جاری، 57 هکتار از اراضی که دارای حکم قضایی بود، خلعیت کردیم و 80 هکتار نیز رأسا و بدون تشکیل پرونده قضایی ذیل ماده 55، آزادسازی شد که این میزان در سال قبل، 40 هکتار بود.

خوشیدی در پایان با بیان اینکه آتش‌سوزی طی سال‌جاری 2 برابر سال گذشته بود؛ اظهار امیدورای کرد در سال 97، شاهد کاهش خسارات آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی و جنگل‌های استان باشیم.

 

 

منبع : بلاغ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار