معاون استاندار کردستان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با انتقاد از برخی شیوه‌های توزیع کالای تنظیم بازار در کردستان گفت: این اقلام باید در نقاطی مانند «نایسر» و «ننله» توزیع شوند و نه در فروشگاه‌های واقع در مناطقی که افرادی با درآمد بالا ساکن هستند؛ این موضوع حتماً باید پیگیری و حل شود.
کد خبر: ۵۷۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳ 05 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، حسین فیروزی عصر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد: بازاریان و اصناف مطلع باشند، بنای دولت مداخله حداقلی در بازار است. 

وی به برنامه‌های مد نظر در استان با هدف تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: تلاش بازاریان استان همواره این بوده با برنامه‌ریزی درست، عرضه و تقاضا در بازار استان متناسب شود و تا زمانی که اوضاع اینگونه باشد ما بنایی برای دخالت نداریم و تنظیم بازار را بر محور عرضه و تقاضا پیش می‌بریم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان دلیل در دستور کار قرار گرفتن تنظیم بازار را ویژگی‌های برخی ایام مانند نوروز اعلام و تصریح کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که مردم به سهولت و با قیمت متعادل به کالاهای مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. 

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: از شما درخواست داریم این موضوع را به مردم اطلاع‌رسانی کنید که خوشبختانه وضعیت عرضه و تقاضای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، اقلام خوراکی و مواد غذایی در کردستان در آستانه سال نو بسیار متعادل بوده و هیچ کمبودی در هیچ بخشی وجود ندارد. 

فیروزی افزود: مردم مطمئن باشند که بازار به صورت دقیق پایش و رصد شده و هرجا لازم باشد کمیسیون تنظیم بازار وارد عمل شده و نسبت به تأمین نیاز مردم و رفع کمبود کالا اقدام خواهد کرد. 

وی خطر نشان کرد: عرضه کالاهای تأمین شده توسط کمیسیون تنظیم بازار از جمله برنج، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ باید در مکان‌هایی انجام شود که بیشترین حضور مردم را شاهد هستیم؛ حتماً در شهرهایی که نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار می‌شود باید این اقلام عرضه شود تا کالاها به دست افرادی که جزء اقشار کم‌درآمد محسوب می‌شوند، برسد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با انتقاد از برخی شیوه‌های توزیع کالای تنظیم بازار گفت: این اقلام باید در نقاطی مانند نایسر و ننله توزیع شوند و نه در فروشگاه‌های واقع در مناطقی که افرادی با درآمد بالا ساکن هستند. 

وی افزود: این موضوع حتماً باید پیگیری و حل شود و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم باید متعهد شود که مسئله را حل کند. 

فیروزی اظهار کرد: رؤسای سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت کردستان تا ظهر فردا باید نقاط توزیع را در نقاط حاشیه شهر تعریف کرده و عرضه کالاهای تنظیم بازار هم در آن مناطق آغاز شود. 

وی به برخی گزارش‌های ارائه شده در جلسه از مسئله تنظیم بازار کردستان اشاره کرد و گفت: گزارش‌های مفصل‌تری هم در این حوزه وجود دارد و این امر را با اطمینان خاطر اعلام می‌کنیم که اقلام مورد نیاز مردم، بیش از نیاز آنها در استان ذخیره شده و هیچگونه کمبودی در بازار در یک ماه آینده وجود نخواهد داشت. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: این کمیسیون باید کارگروهی تعریف کند که از فردا تا 20 فروردین، پایش مستمر بازار را به صورت روزانه انجام دهد و هرجا لازم بود نسبت به توزیع اقلام اقدام کند که ما این امر را «تنظیم هوشمند بازار» تعبیر می‌کنیم. 

وی چرخه تولید تا عرضه گوشت قرمز در استان را معیوب دانست و خاطر نشان کرد: یک کمیته ویژه باید موضوع را بررسی کرده و اشکالات احتمالی در این چرخه را احصاء کند تا هم رضایت تولیدکننده و هم مصرف کننده گوشت قرمز در استان حاصل شود. 

فیروزی گفت: گوشت قرمز منجمد باید به میزان بیشتری در استان ذخیره و عرضه شود و در ایام تعطیلات نوروز هم بجز روزهای اول و دوم فروردین از تعطیلی کشتارگاه‌های استان ممانعت شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار