اقدام «خوش‌اقبال» برای بر زمین نماندن توصیه نوروزی استاندار کردستان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بامداد جمعه، شهردار سنندج و معاونانش و نیز شماری از مسئولان ارشد استان را که وظایفی در ارتباط با برنامه‌های نوروزی دارند در بازدید از شهر با خود همراه کرد تا آماده نبودن سنندج برای ورود به سال جدید را به آنها گوشزد کند؛ «خوش‌اقبال» قرار است جمعه آینده وضعیت شهر را بار دیگر ارزیابی کند.
کد خبر: ۵۷۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 09 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، ساعت 6 و 50 دقیقه بامداد جمعه 18 اسفند ماه 96 است؛ معاون کلیدی استاندار کردستان که بیشتر با عنوان «سیاسی، امنیتی» می‌شناسیم و در حکم مسئولیتش عنوان معاونت اجتماعی را هم دارد بامداد یک روز تعطیل را برای انجام بخشی از مسئولیتش مناسب دیده است؛ یک اتفاق خوب مدیریتی که می‌تواند قاطعیت نام بگیرد؛ مگر قرار است قاطعیت فقط تهدید و توبیخ دیگران باشد، دوری از پشت میزنشینی و تذکر دادن مشکلات در یک بازدید میدانی توسط یک مسئول «خوش برخورد» هم، می‌تواند قاطعیت مدیریتی نام بگیرد.

گویا قبل از بازدید امروز، چندین گزارش تصویری از مشکلات شهر به دستور خوش‌اقبال تهیه شده که این تصاویر امروز در اختیار شهرداری قرار گرفت تا مشکلات را برطرف کند و البته با تهیه تصویر از آنچه انجام می‌دهد گزارش عملکرد بدهد، معاون استاندار با اعلام اینکه 25 اسفندماه، یعنی جمعه هفته آینده، بازدید میدانی خود از سطح شهر را تَکرار می‌کند نشان داد آنچه امروز انجام شد یک حرکت نمایشی صرف نبوده است.

استاندار کردستان چند روز قبل، سخن از «یک نوروز متفاوت» به میان آورد و معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی وی هم، هدف از برنامه امروزش را تأکیدات استاندار درباره نوروز عنوان کرد.      

در بازدید روز جمعه از سطح شهر سنندج، بیشترین انتقادها، متوجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج بود، البته سهم انتقادها به وضعیت خیابان‌ها و معابر سطح شهر هم بالا بود.

پاسخ شهردار و تیم مدیریتی شهرداری به همه انتقادها در چند جمله خلاصه می‌شد؛ «انجام می‌دهیم»؛ «پول نداریم»؛ «در برنامه است»؛ «طرح داریم».

نیازی به گفتن نیست که شهرداری سنندج توان لازم برای ساماندهی به برخی مشکلات شهر را ندارد و برای حل این مشکلات، نیازمند حمایت است؛ مغازه‌داری که نصف پیاده‌رو را برای ویترین فروشگاهش ریل‌گذاری کرده معلوم است که باید با قوه قهریه مواجه شود تا از تجاوزی که به حریم عمومی کرده، عقب‌نشینی کند؛ وقتی آب و فاضلاب شهری 4 ماه قبل در نقطه‌ای دست به حفاری زده و هنوز آن محل را ترمیم نکرده روشن است که پاسخگوی شهرداری نیست و باید توسط مرجعی بازخواست شود تا به وظیفه‌اش عمل کند.

بازدید از سطح شهر سنندج 2 ساعت به طول انجامید و پس از بازدید هم در شهرداری جلسه‌ای تقریباً 2 ساعته برای تبادل نظر برگزار شد، آنچه لازم بود تذکر داده شد و شهردار وعده داد تا یک هفته دیگر کارها را انجام دهد، کار انجام شده هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ هرچند کسی از تیم مدیریتی شهرداری کارهایی که می‌بایست انجام شود را یادداشت نکرد و این قضیه هم از چشم «خوش‌اقبال» پنهان نماند و در قالب مزاح به آن اشاره کرد اما به هرحال بناست امسال شاهد نوروزی متفاوت در مرکز کردستان باشیم.

برای نمونه و فقط برای نمونه، اگر تنها بخشی از مکالمات تلفنی خانم سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در طول بازدید میدانی امروز و همچنین حین برگزاری جلسه در شهرداری در راستای پیگیری امور بوده باشد می‌شود به بهبود وضعیت شهر امیدوار بود.

اینکه در یک مرکز استان، کار به جایی برسد که معاون استاندار موضوع نظافت در شهر را تذکر دهد، قطعاً ناخوشایند است اما اقدام عملی یک مدیر ارشد استانی و وعده پیگیری دستورات صادر شده برای ساماندهی امور آن هم به فاصله یک هفته، حداقل برای دلسوزانی که در یکی دو سال گذشته به این باور درست یا غلط رسیده‌اند که «کردستان به امان خدا رها شده است»، مایه امیدواری است.

ناگفته نماند پس از بازدید عصر پنجشنبه خوش‌اقبال از سطح شهر، شهرداری در اقدامی شتاب‌زده دست به مرمت بخش‌هایی از پیاده‌رو در هسته مرکزی شهر زده بود که به هدررفت هزینه بیشتر شبیه بود تا اصلاح امور؛ مبادا این شیوه کار در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال توسط شهرداری ادامه یابد!

آنچه در ادامه می‌خوانید و می‌بینید گزارش جلسه برگزار شده در شهرداری پس از بازدید انجام شده و نیز تصاویر بازدید میدانی معاون استاندار کردستان و جمعی از مسئولان از سطح شهر سنندج است.     

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه‌ای که پس از بازدید میدانی از سطح شهر سنندج در شهرداری برگزار شد اظهار کرد: با اینکه سنندج مرکز استان و نماد کردستان است اما احساس می‌کنیم شهر، هنوز آمادگی لازم برای ورود به سال جدید را ندارد.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب کردستان در فصل بهار، میهمانان زیادی از اقصی نقاط کشور به استان ما سفر می‌کنند بنابراین ضروری است در فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز تعطیلات نوروزی با انجام کار شبانه‌روزی وضعیت شهر را برای استقبال و پذیرایی از هموطنان بهبود بخشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه می‌پذیریم مجموعه شهرداری موانع و مشکلات فراوانی در مسیر انجام وظایف خود دارد، تصریح کرد: این موضوع مربوط به مسئولان است و باید آن را حل کنند؛ مردم توقع کار دارند و مطالبات به‌حق آنها نباید بی‌پاسخ بماند.

وی به دستورات مؤکد استاندار در ارتباط با نوروز امسال در کردستان اشاره کرد و گفت: به تمامی ادارات و ارگان‌ها تذکر می‌دهیم در حوزه مسئولیت خود شرایط را برای نوروز آماده کنند.

خوش‌اقبال به برخی اظهارات درباره مشکلات شهرداری از زبان مدیران این مجموعه اشاره کرد و افزود: مشکلات شهرداری مختص به امسال نیست و همه ساله وجود داشته ولی در عین حال مدیریت شده است.

وی اظهار کرد: استاندار کردستان همواره تأکید داشته که آماده همراهی با شهرداری‌ها در سطح استان برای حل مشکلات‌شان است و مدیران شهری باید این دیدگاه را غنیمت دانسته و برای حل مشکلاتی چون عدم پرداخت حقوق کارگران زحمتکش شهرداری اهتمام ویژه داشته باشند تا مطالبات آنها پرداخت شده و این قشر شریف و زحمتکش در ایام نوروز شرمنده همسر و فرزندان‌شان نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به وضعیت نامطلوب خیابان‌های شهر سنندج و ضرورت لکه‌گیری معابر قبل از آغاز تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: با وضعیتی که سنندج دارد انتظار آن بود که امروز حداقل در دو نقطه شهر ماشین‌آلات مشغول انجام آسفالت باشند اما متأسفانه چنین چیزی مشاهده نشد.

وی ضرورت زیباسازی منظر شهر، ساماندهی ورودی‌ها و نیز آماده‌سازی اماکن باستانی و گردشگری را تا یک هفته آینده یادآور شد و افزود: المان‌های نوروزی که در سطح شهر نصب می‌شود باید برگرفته از آداب و فرهنگ غنی مردم کردستان باشد.

خوش‌اقبال با طرح این سؤال که وصول طلب شهرداری از ادارات و ارگان‌های مختلف در چه مرحله‌ای است تصریح کرد: اگر مشکلی در باب پرداخت طلب شهرداری از سوی سایر ادارات وجود دارد باید موضوع به استاندار منعکس شود تا تصمیم لازم در این باره توسط نماینده عالی دولت در کردستان اتخاذ شود.

وی به ضرورت پاکسازی آلودگی بصری در سطح شهر اشاره کرد و گفت: وضعیت پارک جنگلی آبیدر باید به صورت ویژه رسیدگی شده و مسیر دسترسی آبیدر باید هرچه سریع‌تر ساماندهی و لکه‌گیری شود؛ راه‌اندازی سینمای روباز آبیدر هم باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: فرماندار سنندج باید جلسات لازم با اکیپ‌های بهداشتی برای رسیدگی به وضعیت مکان‌های عرضه مواد غذایی و خوراکی را هرچه زودتر برگزار کرده و مشکلات این حوزه را حل کند.

وی اظهار کرد: کردستان جزء امن‌ترین استان‌های کشور است و باید از فرصت تعطیلات سال نو برای جذب هرچه بیشتر گردشگر و نیز سرمایه‌گذار به استان بهره گرفت.

خوش‌اقبال به موضوع مطرح شده درباره ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز غیرمجاز از نظر ما خط قرمز است و برای مقابله با سودجویان در این حوزه با قدرت از شهرداری حمایت می‌کنیم.

فرزاد زارعی، عضو شورای شهر سنندج هم در این جلسه با اشاره به ضرورت همراهی صدا و سیما با مدیران شهری برای فرهنگ‌سازی اظهار کرد: در عین اینکه صدا و سیما می‌تواند نقشی بسیار سازنده در جامعه داشته باشد واقعیت این است که این مجموعه هیچ همکاری با ما ندارد.

وی با اشاره به اینکه حتی یک حرکت نامناسب می‌تواند در کاهش ورود گردشگر به یک استان نقش بازی کند گفت: مردم کردستان مردمی فرهنگی هستند و میهمان‌نوازی آنها زبانزد است اما برای بهبود فضای ورود گردشگر به کردستان نیازمند فرهنگ‌سازی در برخی حوزه‌ها هستیم و لازم است صدا و سیما در این راه همکار و همراه ما باشد.

حشمت‌اله صیدی، شهردار سنندج هم در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری ارائه دهنده حدود 200 سرویس مختلف به شهروندان است اظهار کرد: برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم بنا داریم نیروی انسانی شهرداری را ساماندهی کنیم و اعلام آمادگی شورا برای حمایت از این طرح شایسته تقدیر است.

وی گفت: در زمان تصدی مسئولیت شهرداری و تحویل گرفتن مجموعه از سرپرست وقت، آمار بدهی ارائه شده به ما مجموعاً 105 میلیارد تومان بود اما پس از مدتی معلوم شد که بیش از 120 میلیارد تومان بدهی داریم.

شهردار سنندج با بیان اینکه قرار است تا پس‌فردا حقوق بهمن‌ماه پرسنل شهرداری سنندج پرداخت شود تصریح کرد: شهرداری آماده است هرکاری لازم باشد برای مناسب‌سازی فضای شهر برای ایام نوروز انجام دهد.

وی به موضوع ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج اشاره کرد و گفت: افراد متعددی در ساخت و ساز غیرمجاز دخیل هستند و شهرداری به تنهایی قادر به مقابله با سودجویی برخی افراد در این حوزه نیست.

صیدی به گزارش تابناک کردستان درباره وضعیت جاده دسترسی به آبیدر اشاره کرد و گفت: نقد تابناک کردستان درباره وضعیت آبیدر منصفانه بود و ما از چنین نقدهایی استقبال می‌کنیم؛ لکه‌گیری مسیر دسترسی به آبیدر را هم در اسرع وقت انجام می‌دهیم.

وی به رویکرد برخی رسانه‌ها در استان اشاره کرد و بدون نام بردن از هیچ رسانه یا فردی افزود: برخی به جای نقد، هتاکی می‌کنند که این کار در استان فرهنگی کردستان زیبنده نیست.

شهردار سنندج به طلب 40 میلیارد تومانی شهرداری از ادارات و ارگان‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: از مجموع طلب یادشده تاکنون تنها 100 میلیون تومان وصول شده که عدد بسیار ناچیزی است و درخواست ما از استاندار کردستان کمک به شهرداری برای وصول این طلب است.

سرهنگ رمضان نادری، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: پلیس در حوزه مسائل ترافیک شهری با شهرداری سنندج هماهنگی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه خط‌کشی معابر و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی خواسته پلیس از شهرداری سنندج است گفت: طبق تجربه سال‌های گذشته از 25 اسفندماه به بعد حجم بنرها در سطح شهر بسایر زیاد می‌شود و پلیس از شهرداری انتظار دارد این بنرها در حد امکان تجمیع شوند.

انور رشیدی، عضو شورای شهر سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: اقدام معاونت سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری کردستان در برگزاری جلسات در ساعات بامدادی اسباب رضایت مردم را فراهم کرده و ما وظیفه داریم از این اقدام تقدیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایان سال و نیز ایام تعطیلات، تمرکز مسئولان بیشتر در برخی حوزه‌ها متمرکز می‌شود گفت: به همین دلیل سودجویان از این فرصت استفاده کرده و دست به ساخت و ساز غیرمجاز می‌زنند که این امر باید در ایام پیش رو مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای شهر سنندج به حضور معتادان متجاهر در نقاطی از سنندج مانند هسته مرکزی شهر و گورستان تایله اشاره و تصریح کرد: پارک روبروی گورستان تایله یکی از اماکن مناسب برای استراحت میهمانان نوروزی است که متأسفانه به دلیل حضور معتادان در اطراف گورستان این محل کمتر مورد استفاده میهمانان نوروزی قرار می‌گیرد بنابراین لازم است مکان‌های یادشده از معتادان متجاهر پاکسازی شود.

وی به برگزاری دو برنامه فرهنگی کتابخانه گردی و برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان اشاره و از مسئولانی که در برگزاری این دو برنامه فرهنگی نقش داشتند هم تقدیر کرد.

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

«شُک» معاون استاندار به مدیریت شهری سنندج+تصاویر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
انتخاب شهردار از سخت ترین انتخاب هاست . کاش سایه سیاسیون از سر شهرداری برداشته شود تا توانمندان وارد گود شوند . شهردار بایستی یک همه فن حریف به تمام معنا باشد . مردمی و قاطع و پرکار و در عین حال مدیر لایق و فنی و اقتصادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار