گزارش تابناک کردستان از نشست فرمانداران و بخشداران استان
پنجمین نشست مشترک فرمانداران و بخشداران تابعه استان صبح امروز در استانداری کردستان برگزار شد و معاونان استاندار کردستان، فرمانداران و بخشداران، بخشی از نظرات خود درباره مسائل مختلف استان را در این جلسه مطرح و درباره آنها بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۵۷۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 12 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، پنجمین نشست مشترک فرمانداران و بخشداران تابعه استان صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد.

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این جلسه با اشاره به مدت زمان باقی مانده تا آغاز تعطیلات نوروزی اظهار کرد: در این ایام به طور طبیعی شور و شوق در جامعه ایجاد می‌شود و ما به عنوان نماینده دولت مسئولیت داریم زمینه مناسب را برای برگزاری برنامه‌های نوروز فراهم کنیم.

وی گفت: هدف ما فراهم شدن ایامی خوش برای مردم است و توقع داریم مدیران استان در همه شهرستان‌ها ستادهای مرتبط با برنامه‌های نوروز را فعال کرده و به برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی شده کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: در ایام نوروز به هیچ وجه نباید در خدمت رسانی به مردم وقفه ایجاد شود و فرمانداران و بخشداران باید برای برگزاری برنامه‌های شایسته ایام، همکاری لازم را داشته باشند.

وی به ظرفیت‌های فضای مجازی برای معرفی استان اشاره کرد و گفت: فرصت فضای مجازی نباید به تهدید تبدیل شود و باید از ظرفیت این فضا برای معرفی شهرستان‌ها به مردم سراسر کشور استفاده شود.

خوش‌اقبال افزود: در ایام تعطیلات حفاظت از اموال مردم باید با دقت بیشتری انجام شود که شهروندان کمترین دغدغه‌ای در این باب نداشته باشند و شاهد فراهم شدن فضایی همراه با آرامش هرچه بیشتر در جامعه باشیم؛ خواسته ما این است که مردم با روحیه‌ای شاد از فرصت تعطیلات حداکثر استفاده را ببرند.

وی بر کنترل و نظارت مستمر بر بازار تأکید و خاطر نشان کرد: وضعیت شهرها باید از لحاظ سیما و منظر با ایام سال نو متناسب شود و فرمانداران باید در این بخش بازدیدهای دوره‌ای از سطح شهرهای حوزه مسئولیت خود داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نباید با هیچ وقفه‌ای روبرو شود و مراکز بیمارستانی و بهداشتی استان هم باید حتماً تحت نظارت مستمر قرار گیرند تا خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه کنند.

وی افزود: به هیچ وجه مخالف شادی مردم در ایام نوروز نیستیم و باید با کسانی که به دنبال خدشه وارد کردن به آرامش مردم هستند با جدیت برخورد شود؛ لازم است به کسانی که به دنبال سوءاستفاده از فضا هستند تذکر داده شود.

خوش‌اقبال با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران باید برای مقابله با مشکلات احتمالی آمادگی کامل داشته باشد اظهار کرد: وجود مشکلات و بدهکاری شهرداری‌ها موضوعی است که ما از آن مطلع هستیم اما این وضعیت مربوط به مسئولان است و به مردم ارتباطی ندارد و در خدمات شهرداری‌ها به مردم نباید هیچ خللی وارد شود؛ «پول نداریم» و «مشکل داریم» را در خدمت به مردم از شهرداری‌ها نمی‌پذیریم.

وی گفت: فرمانداران به موضوع پرداخت حق‌الزحمه پرسنل شهرداری‌ها بویژه کارگران ورود کنند، این قشر زحمتکش نباید در ایام نوروز دست خالی به خانه بروند و شهرداران باید بدهی‌های کارگران را پرداخت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه فرمانداران باید بر موضوع جلوگیری از حفاری‌ها در روزهای پایانی سال نظارت کنند افزود: ترمیم و روکش آسفالت معابر شهری بویژه معبرهای ورودی باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

امیر قادری، معاون عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: فرمانداران باید موضوع عمران در حوزه مسئولیت خود را جدی بگیرند و تعیین جانشین تا سه رده در ستاد بحران شهرستان در ایام نوروز ضروری است.

وی به مشکلات شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: با توصیه استاندار، تقویت حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و از فرمانداران انتظار داریم از حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های عمران شهری حمایت کنند.

معاون عمرانی استاندار کردستان به مطالبات شهرداری‌ها از ادارات دولتی اشاره و تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده حداقل 80 درصد از آمارهای ارائه شده درباره مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های دولتی درست است و این مطالبات باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه کسی حق ندارد بدون پروانه ساخت و ساز انجام دهد بدون اشاره به نام دستگاهی خاص گفت: در بحث ساخت و ساز غیرمجاز برخی دستگاه‌ها فکر می‌کنند استثنا هستند در صورتی که قانون برای همه یکسان است و کسی حق ندارد بدون مجوز دست به ساخت و ساز بزند.

قادری با بین اینکه مهم‌ترین موضوعی که در حال حاضر و در حوزه شهری مردم را آزار می‌دهد ترافیک است افزود: در مرکز استان کردستان هم مهمترین مشکل شهری، ترافیک است.

حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در استان کردستان بنا بر این است که در حوزه فناوری اطلاعات به اجرایی شدن کامل دولت الکترونیک کمک کنیم.

وی به موضوع قیمت‌ کالاها در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت هیچ کالای اساسی نباید تا پایان فرودین 97 در بازار کردستان افزایش یابد؛ خدمات در بخش‌های خصوصی و دولتی هم شامل این دستورالعمل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به اندازه کافی در استان ذخیره شده تصریح کرد: کمبود کالا در استان اصلاً وجود ندارد و مردم در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی به موضوع فعالیت‌های مرزی اشاره کرد و گفت: همه فعالیت‌های اقتصادی در مرزها، صرف نظر از اینکه مجوز دارد یا نه، باید به استانداری گزارش شود و فرمانداران و بخشداران در این باره مسئول هستند.

فیروزی به بحث پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در استان هم اشاره کرد و افزود: تاکنون 10 درصد اعتبارات مصوب در استان پرداخت شده و فرمانداری قروه با ثبت نهایی 129 طرح بیشترین طرح‌ها را در این بخش به ثبت رسانده است.

وی به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و ضرورت توجه به توسعه گردشگری در استان اشاره و اظهار کرد: هرجا بحث گردشگری مطرح شود موضوع بازار هم در کنار آن مطرح است و رونق بازار بخش مهمی از فرآیند خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: برای ایجاد رونق بیشتر در بازار استان در ایام نوروز لازم است فضای شهر بویژه بازارها از نظر فیزیکی بهبود یابد تا مردم و مسافران رغبت کنند بخشی از اوقات فراغت خود را در بازار شهرها بگذرانند.

وی افزود: اگر این امر اتفاق بیافتد تقاضا خود به خود تحریک شده و به تبع این امر، پول بیشتری در حوزه اقتصادی استان به گردش درخواهد آمد و این به معنای تحرک اقتصادی است که از نیازهای اساسی حال حاضر استان است.

فیروزی به آیین‌های نوروز اشاره و اظهار کرد: مراسم و آیین نوروز متعلق به مردم است و کنترل، هدایت و برنامه‌ریزی برنامه‌ها باید به نهادهای مدنی واگذار شود و دولت هم در کنار این نهادها قرار گرفته و در پیشبرد امور به آنها  کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار