رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه از فرمانداران خواهش می‌کنم از انجام این همه مکاتبه با ما برای جابجایی و تغییر پروژه‌ها خودداری کنند گفت: هیچ مدیرکلی حق ندارد تخصیص را از یک شهرستان به شهرستان دیگر بدهد.
کد خبر: ۵۷۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 12 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران و بخشداران تابعه استان کردستان در سالن شهدای دولت استانداری با اشاره به جلساتی که سال گذشته با فرمانداران داشته اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان متولی اصلی برنامه‌ریزی برای استان است و موضوع اصلی که ما دنبال می‌کنیم توسعه کردستان است.

وی با بیان اینکه توسعه و رصد توسعه از مأموریت‌های سازمان مدیریتی و برنامه‌ریزی است گفت: از نشست با مسئولان و نیز نخبگان استان برای تحقق توسعه کردستان استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به آمار پروژه‌های ناتمام در کشور تصریح کرد: بیش از 71 هزار پروژه زخمی و ناتمام در کشور روی دست دولت است اما با این حال بعضاً با عطش شروع پروژه جدید مواجه هستیم!

وی گفت: از یک سو اعتبارات دولتی محدود بوده و از سوی دیگر انتظارت منطقی مردم از مسئولان بالاست بنابراین می‌طلبد با اتخاذ تدابیری با قابلیت عملیاتی شدن وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه بعد از 40 سال از عمر انقلاب هنوز با بحران بیکاری مواجه هستیم افزود: شرایط ایجاب می‌کند در توزیع اعتبارات رویه‌ای جدید در پیش گیریم.

وی در کنار بیان برخی مشکلات به خدمات انجام شده در کشور بویژه کردستان هم اشاره و خاطر نشان کرد: در حالی که 62 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکه گاز هستند این آمار در کردستان تا پایان سال به 93 درصد خواهد رسید که این عدد با توجه به شرایط توپوگرافی استان قابل توجه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد این است که در کردستان در مبحث تولید ثروت کار نکرده‌ایم و این در حالی است که با لحاظ ظرفیت‌های استان می‌شود دست به انجام کارهایی زد که تولید ثروت کند.

وی به مشکلات اشتغال در استان و بیکاری اشاره کرد و افزود: از هر طرح و ایده‌ای که عملیاتی شدن آن منجر به ایجاد اشتغال در کردستان شود حمایت می‌کنیم.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از هر پروژه اقتصادی اشتغال‌زا در شهرستان‌ها هم حمایت می‌کند در قالب طرح یک انتقاد تصریح کرد: گاهی اوقات سؤال کرده‌ایم ولی یک شهرستان نتوانسته یک پروژه اقتصادی به ما ارائه کند تا از محل اعتبارات زیرساخت به آنها کمک کنیم تا پروژه منجر به تولید شغل در آن شهرستان شود.

وی با اشاره به آمار و مراحل امضای موافقت‌نامه‌ها گفت: از فرمانداران خواهش می‌کنم از انجام این همه مکاتبه با ما برای جابجایی و تغییر پروژه‌ها خودداری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان موضوع تخصیص اعتبارات ماده 180 را کلاه رفته بر سر فرمانداران تعبیر کرد و افزود: فرمانداران با این دیدگاه که امسال ماده 180 تخصیص ندارد هرجا که تمایل به اختصاص بودجه نداشتند به نام ماده 180 زدند ولی ماده 180 تخصیص داشت و حالا آقایان از کار خود پشیمان شده‌‌اند.

وی با اشاره به اینکه شروع پروژه جدید در سال آینده ممنوع است اظهار کرد: اگر هم این کار منع قانونی نداشت بنده 3 سال است بجز در موارد استثنا زیر بار تعریف پروژه جدید نرفته‌ام و بنا نبود از این به بعد هم به انجام این کار مبادرت کنم.

نصراللهی‌زاده با بیان این توصیه که دستگاه‌های اجرایی پروژه‌ها را تغییر ندهند گفت: هیچ مدیرکلی حق ندارد تخصیص را از یک شهرستان به شهرستان دیگر بدهد.

وی به نامه‌ای از دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: در این نامه اشاره شده که برخی پروژه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی 20 سال است که در استان آغاز شده و این ایراد از نظر ما به‌حق است بنابراین باید به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار