کد خبر: ۵۸۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 18 March 2018

دولتمردان در کردستان پس از تغییر استاندار، انگار استراتژی جدیدی علیه اصحاب قلم در پیش گرفته‌اند؛ چیزی شبیه استراتژی چماق و هویج در سیاست خارجی؛ از یک سو استاندار و مدیران ارشد استان با خبرنگاران به هم‌اندیشی می‌نشینند و از سوی دیگر مدیر زیرمجموعه آنها به خبرنگار اهانت کرده و برای بستن دهان منتقد خیز برمی‌دارد!

به گزارش تابناک کردستان، «خدایا به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان»، جمله‌ای بود که حجت‌الاسلام روحانی 12 مرداد 92 در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری بر زبان آورد و صاحب‌نظران آن را مانیفست دولت او می‌دانند.

رئیس جمهور در 19 شهریور 92 هم در همایش ائمه جمعه گفت: «بسیاری از سؤالات، اشکالات، ایرادها و نقدها، گاهی ممکن است که ظاهر آن ظاهر زیبایی نباشد و حتی گاهی استماع آن برای ما کمی سخت باشد، اما جوانی که دارای سؤال و اشکال است نه در حوزه‌ علمیه رشد و نمو کرده و نه گوش و چشمش بر روی سؤال‌ها، نقدها و مسائل مختلفی که در جهان مطرح است بسته است، بنابراین باید این سؤالات و اشکالات را با حسن نیت مطرح کنیم و با آن برخورد کنیم».

این سخنان نیازی به تفسیر ندارد؛ تکلیف کارگزاران دولت روحانی هم با این سخنان، علی‌القاعده کاملاً روشن است؛ در دولت یازدهم گوش شنوایی در کردستان برای این دست اظهارات «روحانی» پیدا نشد؛ در دولت دوازدهم هم حکایت دولتمردان و امنای قلم شنیدنی‌تر شده است. بخوانید.

استاندار دولت دوازدهم در کردستان لحظاتی پس از گرفتن رأی اعتماد از هیئت دولت در مصاحبه با تابناک کردستان اظهار کرد: «اعتقاد دارم رسانه‌ای که به دنبال انتقاد سازنده باشد بهترین ابزار در دسترس یک مدیر برای رصد مشکلات جامعه است»؛ «به دنبال برقراری یک رابطه بسیار خوب با رسانه‌ها خواهم بود».

«حسین خوش‌اقبال» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و رئیس شورای اطلاع رسانی استان هم در مراسم معارفه‌اش اظهار کرد: «در دنیای امروز که دنیای ارتباطات و اطلاعات است دانستن را حق مردم می‌دانم و پاسخ‌گویی به مطالبات برحق مردم را جزء وظایف مسئولین دانسته و باید در این حوزه به آن جامه عمل بپوشانیم».

استاندار کردستان، اخیراً با اصحاب رسانه نشست هم‌اندیشی برگزار کرد و در آن جلسه هم، علاوه بر «مرادنیا»، «فیروزی» و «نصراللهی‌زاده» که از مدیران ارشد دولت در استان هستند هم، سخن از «تحبیب دولتمردان و صاحبان قلم» به میان آوردند.

همه آنچه آمد، در عالم واقعیت این استان تاکنون روی نداده است؛ به خبرنگار اهانت می‌شود و پس از آنکه استاندار در جلسه با خبرنگاران به صراحت اعلام می‌کند «همین‌جا به مدیران کردستان اعلام می‌کنم که آستانه تحمل‌شان را در رفتار با اصحاب رسانه باید بالا ببرند و خودشان را اصلاح کنند» مدیر زیرمجموعه همین استاندار در کمال تعجب، طلبکارانه برای بستن دهان منتقد خیز برمی‌دارد!

عجیب واقعه‌ای و غریب حادثه‌ای
انا اصطبرت قتیلا و قاتلی شاکی
 
تقریباً همه مدیران ارشد استان در دولت دوازدهم، از استاندار و معاونانش گرفته تا رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان وعده داده‌اند رویکرد مجموعه دولت در این استان در قبال رسانه منتقد تغییر کند و در قبال این وعده، قول تعامل گرفته‌اند؛ اما واقعیت را نمی‌شود نادیده گرفت؛ برخی مدیران میانی در مسیری غیر آنچه مدیران ارشد وعده داده‌اند در حرکت‌اند! نشانه‌های اتمام ماه عسل دولت با اصحاب رسانه کردستان، همانانی که قلم‌فروشی نمی‌کنند و به شرافت آنچه می‌نویسند ایمان دارند، با کمال تأسف، در حال نمایان شدن است! «ناگهان چقدر زود دیر می‌شود»!
 
قرار بود با دولت تعامل کنیم؛ قرار نبود نپرسیم در استان چه خبر است؛ قرار بود به مدیران ارشد استان فرصت دهیم برنامه‌هایشان را پیاده کنند؛ قرار نبود دردهای مردم را نادیده بگیریم و بالاخره قرار بود ارباب مناصب، از قدرت اجرایی، در جهت منکوب کردن رسانه سوء‌استفاده نکنند!
 
باور ما این است که تقبیح رفتار غیرمدنی یک مدیر، افترا نیست؛ روایت رفتار خارج از عرف یک مدیر، نشر اکاذیب نیست؛ طرح سؤال‌های مردم در یک رسانه درباره عملکرد یک دستگاه تشویش اذهان عمومی نیست؛ نقد کردن، دشمنی نیست؛ ناامید کردن مردم نیست؛ نقد کردن، رواج خردورزی است؛ تمرین بالا بردن آستانه تحمل است.
 
سؤالات‌مان هنوز بی‌پاسخ است، نمی‌بینید تنِ جامعه، زخمیِ دست مدیران نالایق است؟ آنچه تاکنون انجام شده سهل است، اگر از آسمان سنگ هم ببارد از ایستادن پای حقیقت کوتاه نمی‌آییم؛ پرسش‌ها سر جای‌شان هستند و ما همچنان به دنبال پاسخ!
 
دست از طلب ندارم تا کام من برآید
یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار