روحانی: «به راحتی می‌توان صنعت گردشگری کردستان را توسعه داد»
حجت‌الاسلام روحانی در سفر سال 92 به سنندج گفت «کردستان در زمینه گردشگری دارای استعداد است و می‌تواند قطب گردشگری باشد و به راحتی می‌توان صنعت گردشگری استان را توسعه داد»؛ 5 سال پس از این اظهارات، طبق آمار رسمی دولت، ثابت شده کردستان نه تنها قطب گردشگری نشده بلکه جایی هم در برترین‌های گردشگری کشور در استان‌های کمترشناخته‌ شده در نوروز ۹۷ ندارد!
کد خبر: ۵۸۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 03 April 2018

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام روحانی، قبل از برگزاری انتخابات 92 در سفر به کردستان در فرودگاه سنندج یک مصاحبه مطبوعاتی کوتاه با خبرنگاران داشت که در آن گفت‌وگو به نکات مهمی اشاره کرد.

خبرنگار انتخاب شده برای طرح سوال از حجت‌الاسلام روحانی در فرودگاه سنندج خطاب به وی عنوان کرد: «قدم به استانی گذاشته‌اید که از نظر کشاورزی دارای زمین‌های پهناوری است و با لحاظ هم‌جواری با عراق این پتانسیل را دارد که هم در زمینه تولید و هم صادرات روی پای خود بایستد ولی متأسفانه بیکاری در کردستان بیداد می‌کند حتی نیروهای بیکار این استان برای یافتن شغل به استان‌های دیگر می‌روند».

خبرنگار یادشده سپس با طرح این سوال که «دولت شما برای رفع بیکاری کردستان و برای اینکه بتواند از پتانسیل‌های مختلف این استان استفاده بهینه شود چه برنامه‌هایی دارد» خواستار ارائه توضیح از سوی روحانی شد.

رئیس جمهور هم در بخشی از پاسخ خود به این سوال اظهار کرد: «استان کردستان هم از لحاظ طبیعت استان، هم از لحاظ اقلیمی و هم از لحاظ مردم بسیار هوشمند و شجاع ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی گفت: این استان در زمینه گردشگری دارای استعداد است که طبیعت زیبا، آثار باستانی جذاب و جالب دارد، می‌تواند قطب گردشگری باشد و به راحتی می‌توان صنعت گردشگری کردستان را توسعه داد.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: معتقدم با یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت برای این استان نه تنها می‌شود بیکاری کردستان را جذب کرد حتی استان می‌تواند مرکزی باشد که کسانی که دنبال کار و شغل هستند به این استان جذب شوند.

وی به صراحت و البته به درستی «صنعت گردشگری» را یکی از ظرفیت‌های بالقوه توسعه در کردستان عنوان کرد و فراتر از آن ابراز عقیده کرد که این صنعت در کنار ظرفیت‌های دیگر استان می‌تواند نه تنها به حل معضل بیکاری استان کمک کند که کردستان را به مرکزی برای جذب بیکاران سایر نقاط کشور هم تبدیل کند.

تقریباً 5 سال از اظهارات روحانی در فرودگاه سنندج گذشته است و حالا پرسیدن این سؤال ساده حق هر شهروندی است؛ «آیا کردستان به قطب گردشگری تبدیل شد؟»؛ نگاهی گذرا به اظهارات معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری که 12 فروردین‌ماه 97 در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر شده پاسخ سؤال را مشخص می‌کند.

علی‌اصغر مونسان گفته استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و خراسان رضوی در صدر آمار گردشگری کشور قرار دارند؛ وی همچنین از استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، همدان، آذربایجان شرقی، کرمان، گلستان و آذربایجان غربی به‌ عنوان برترین‌های گردشگری کشور در استان‌های کمتر شناخته ‌شده در نوروز ۹۷ خبر داده است.

در میان 13 استانی که رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری به عنوان صدرنشینان آمار گردشگری و همچنین برترین‌های گردشگری کشور در استان‌های کمتر شناخته ‌شده به آنها اشاره کرده نامی از کردستان به چشم نمی‌خورد؛ انتظار نبود در این مدت 5 ساله، کردستان در شمار 7 استانی قرار گیرد که در صدر آمار گردشگری کشور هستند اما اگر این حوزه در مسیری صحیح مدیریت شده بود، نام کردستان می‌توانست حداقل در بین 6 استان بعدی باشد که به‌ عنوان برترین‌های گردشگری کشور در استان‌های کمتر شناخته ‌شده در نوروز ۹۷ معرفی شدند.

الغرض؛ حوزه گردشگری کردستان هم مانند برخی دیگر از حوزه‌های مدیریتی استان، «خبرسازی» را جایگزین «پاسخ‌گویی» کرده و به جای برنامه‌ریزی و عمل‌گرایی، رویکرد پوپولیستی در پیش گرفته است؛ تداوم شیوه مدیریت فعلی در حوزه گردشگری کردستان و ادامه رویکرد جاری، بعید است به تحقق وعده‌هایی منجر شود که رئیس جمهور در سفر سال 92 به این استان، در فرودگاه سنندج به مردم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار