کد خبر: ۵۹۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 15 April 2018

مدیرکل بازرسی استانداری کردستان به‌تازگی خبر داده از دستگاه‌های اجرایی استان بازرسی نامحسوس به عمل می‌آید؛ بسیار خوب! پیشنهاد می‌کنیم در گام نخست شخصاً سری به کلینیک ویژه تخصصی سنندج بزنید و ببینید بیماران چگونه، احیاناً، 72 پله کلینیک را بالا و پایین می‌روند! حکایت عدم راه‌اندازی آسانسور آنجا، یک‌سال پس از افتتاح کلینیک چیست؟

به گزارش تابناک کردستان، «مسعود روحانی» که از 18 تیرماه 96 مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کردستان است، 22 فروردین‌ماه 97 خبر داده «بازرسان استانداری کردستان از دستگاه‌های اجرایی به صورت نامحسوس بازدید می‌کنند».

اولاً مشخص نیست چرا بازدید نامحسوس؟ چرا بازرسان با تابلو به دستگاه‌های اجرایی نمی‌روند؟ گیریم که هنگام بازدید اعلام شده و محسوس بازرسان از دستگاهی، «مشتی رند را هم سیم بدهند» که از عملکردها تعریف و تمجید کنند؛ بازرس اگر بازرس باشد تشخیص این امور برایش آسان است و اگر متوجه این بدیهیات نشود همان بهتر که به بازرسی نرود. اما بعد...

واکنش غالب شهروندان به این گفته جناب مدیرکل که «با سوء‌استفاده کنندگان از قدرت در تعرض به حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی استان برخورد قانونی خواهد شد» برای نگارنده روشن است؛ اما به راستی «روحانی» انتظار دارد مردم کردستان به این گفته‌ها چه واکنشی نشان دهند؟

ظاهراً تصمیم آغاز بازرسی از دستگاه‌های اجرایی از اول اردیبهشت‌ماه، با «تأکید استاندار» اتخاذ شده و همین امر می‌تواند مردم را امیدوار به انجام بازرسی کارآمد و شاید برخورد با قانون‌شکنان کند.

بی‌مناسبت هم نیست؛ اول اردیبهشت‌ماه مصادف با آغاز برنامه‌های هفته سلامت است و از قضا، شنبه یکم اردیبهشت، «عدالت در دسترسی به خدمات سلامت؛ حق مردم، مسئولیت حکومت» نامگذاری شده است.

بد نیست مدیرکل بازرسی استانداری کردستان روز اول اردیبهشت‌ماه، به بهانه مقارن شدن این دو مناسبت، در گام اول، شخصاً از کلینیک ویژه تخصصی سنندج بازدید به عمل آورد؛ برای دسترسی به طبقات، 24، 48 یا احیاناً 72 پله کلینیک را طی کرده و ببینید آیا پیمودن این همه پله توسط یک بیمار کهنسال تناسبی با حقوق شهروندی دارد یا خیر؟

حالا که نماینده عالی دولت در استان درباره صیانت از حقوق شهروندی حساسیت نشان داده و  بازرسی استانداری هم قرار است در این خصوص کار عملی انجام دهد موضوع را باید به فال نیک گرفت و به حکم وظیفه، سؤالات افکار عمومی را به گوش مسئولان رساند؛ درباره موضوع آسانسور کلینیک ویژه تخصصی سنندج، انتظار از بازرسی استانداری کردستان این است که پس از انجام بررسی‌ لازم، به صورتی کاملاً شفاف پاسخ سؤالات زیر را به افکار عمومی ارائه کند.

1- راه‌اندازی آسانسور کلینیک ویژه تخصصی سنندج به کدام پیمانکار واگذار شده و آیا در این واگذاری کلیه شرایط و مراحل قانونی لحاظ شده است؟

2- آیا این موضوع که پیمانکار به دلیل ناتوانی در انجام کار، خلع‌ید شده، صحت دارد و اگر پاسخ مثبت است آیا پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شده است؟

3- با توجه به گذشت بیش از یک سال از افتتاح کلینیک ویژه تخصصی سنندج، دلیل عدم راه‌اندازی آسانسور آن چیست؟

4- اگر استدلال و توجیه دانشگاه برای عدم انجام کار، نبود بودجه باشد، بهتر است درباره صرف هزینه در محل‌های دیگر سؤال مطرح شود؛ برای نمونه هزینه احتمالی تجهیز اتاق رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پردیس دانشگاه! بعید نیست بررسی این مورد، برخی مسائل دیگر را هم روشن کند.

هفته سلامت در پیش است، سؤال درباره عملکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم فراوان است و ما سؤالات‌مان درباره این دستگاه را در هفته مذکور و یا فرصت‌های مناسب بعدی مطرح خواهیم کرد.

لازم به یادآوری است در خصوص طرح سؤال درباره عملکرد دستگاه‌های مختلف اجرایی، ما به وظیفه قانونی و تکلیف شرعی خود عمل می‌کنیم بگذار برخی برآشوبند و فریاد بزنند! اینجا پای انصاف و شرافت قلم در میان است؛ باور داریم حتی اگر هیچ‌کس به این سؤالات پاسخی ندهد بر اصل موضوع خدشه‌ای وارد نیست.

راستی؛ اگر عده‌ای بر این گمان هستند که از طریق درشت کردن صدا می‌توانند فضای طرح مطالبات مردمی را به انحراف بکشانند و با حاشیه‌سازی از پاسخگویی به متن فرار کنند، سخت در اشتباهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار