سؤال از رئیس جمهور در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد
چهارمین سوال از رئیس جمهور که به امضای 92 نماینده رسیده، در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد و در روزهای آینده با حضور نمایندگان دولت و مجلس این سوال بررسی خواهد شد؛ نام 2 نماینده کردستان در میان امضاء کنندگان چهارمین سؤال از رئیس جمهور دیده می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 21 April 2018

به گزارش تابناک کردستان، نمایندگان مجلس در اولین روز کاری مجلس در سال جاری در روز یکشنبه 19 فروردین چهارمین طرح سوال از رئیس جمهور را کلید زدند. این طرح دارای 92 امضاء و پنچ محور است.

موفق نبودن دولت در کنترل قاچاق، علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز اجرای برجام و با وجود ایفای همه تعهدات ایران، بی‌توجهی دولت تدبیر و امید نسبت به آمار بیکاری مفرط، علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت با وجود وعده‌ها و اعلام‌های مکرر عبور از رکود و علت افزایش شتابان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی از محورهای این سوال است.

این سوال از سوی هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد و هم اکنون در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون هم نامه‌ای به دولت فرستاده تا نمایندگان رئیس جمهور جهت برگزاری نشست معرفی شوند.

برای طرح سوال از رئیس جمهور به امضای 74 نماینده نیاز است؛ تا کنون سه طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح شده که با رایزنی دولت و پس گرفتن امضاهای نمایندگان، به سرانجام نرسید و سوال منتفی شد؛ اولین طرح سوال از رئیس جمهور، خرداد سال گذشته در مجلس کلید خورد.

محور این طرح در خصوص موسسات مالی اعنباری بود که 130 امضاء داشت و پس از تحویل به هیئت رئیسه مجلس، حدود هشت ماه در هیئت رئیسه معطل ماند اما در نهایت با پس گرفتن امضاهای نمایندگان منتفی شد.

سوال دوم از رئیس جمهور نیز در اسفند سال گذشته در مجلس کلید خورد که دارای 104 امضاء بود و از سوی هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.

علت افزایش قیمت ارز، گسترش بیکاری و ایجاد نشدن شغل برای جوانان، دلایل استمرار تحریمهای بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران، حجم زیاد کالای قاچاق به کشور و رکود اقتصادی چندین ساله از جمله محورهای طرح دوم سوال از رئیس جمهور بود که با پس گرفتن امضاهای نمایندگان این طرح هم از دستور کار مجلس خارج شد.

سومین طرح سوال نیز در اواخر اسفند با 102 امضاء و با همان محوریت موسسات مالی اعتباری در مجلس کلید خورد که باز این طرح هم منتفی شد.

در میان اسامی نمایندگانی که طرح چهارمین امضاء از رئیس جمهور را امضاء کرده‌اند نام سیداحسن علوی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران و  منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد به چشم می‌خورد.

الف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار