حکایتی از بودجه دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان
معاون فرماندار سروآباد مدعی اختصاص تنها 250 هزار تومان اعتبار به بحث مبارزه با اعتیاد در این شهرستان، برای 3 تا 4 سال شده است؛ به عبارتی ماهیانه 5200 تومان! دارد معلوم می‌شود که چرا معاون دادگستری کردستان 4 ماه قبل گفته بود «می‌طلبد شفاف‌سازی در ارتباط با بودجه‌هایی که تاکنون در زمینه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر در کردستان هزینه شده، انجام گیرد».
کد خبر: ۶۰۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 07 May 2018

به گزارش تابناک کردستان، درست 4 ماه قبل بود که دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان هدف تندترین انتقادها قرار گرفت؛ انتقادهایی کاملاً دقیق؛ ضرورت شفاف‌سازی درباره بودجه هزینه‌شده، یکی از مواردی بود که در جلسه 13 دی‌ماه 96 شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان به آن اشاره شده بود.

با این حال نه در آن مقطع و نه از آن زمان تاکنون دبیر شورا پاسخی قانع‌کننده به انتقادها نداده است؛ حالا اما انتقادهایی درباره عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان در شهرستان سروآباد مطرح شده که این نهاد را بار دیگر در کانون توجه قرار داده است.

دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان یکی از نهادهایی است که درباره دخل و خرج بودجه‌اش سؤالاتی مطرح است، این رسانه پیشتر هم در گزارشی «شفاف‌سازی درباره بودجه مبارزه با مواد مخدر» در استان را به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح کرد ولی انگار کسی خود را در این باره مکلف به پاسخگویی نمی‌داند.

طبق آنچه رسانه‌ها از جلسه 13 دی‌ماه 96 شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان منتشر کرده‌اند، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در جلسه گفته بود «می‌طلبد شفاف‌سازی در ارتباط با بودجه‌هایی که تاکنون در زمینه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر در استان هزینه شده، انجام گیرد».

استاندار کردستان هم در آن جلسه عنوان کرده بود «با تعریف از همدیگر و تعارفات در امر مبارزه با مواد مخدر کاری انجام نمی‌شود بلکه باید تعارفات را کنار گذاشت و واقعیت‌ها را بیان کنیم».

حالا و انگار در لبیک به دعوت استاندار کردستان، معاون فرماندار سروآباد و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در سخنان جداگانه‌ای برخی واقعیت‌ها را بیان کرده‌اند؛ از آن جمله اینکه اختصاص ماهیانه 5200 تومان به بحث مبارزه با اعتیاد در شهرستان سروآباد برای 4 سال و نیز این موضوع که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکنون در این شهرستان حضور نیافته است!

معاون فرماندار سروآباد به موضوع دیگری هم اشاره کرده و گفته متاسفانه آمار اعتیاد در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است؛ البته تعجبی هم ندارد! وقتی ماهیانه 5200 تومان به بحث مبارزه با اعتیاد در شهرستان سروآباد اختصاص داده می‌شود و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با وجود دعوت‌های مکرر برای حضور در شهرستان، تاکنون از این کار امتناع کرده، اگر آمار اعتیاد بالا نرود جای تعجب دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در جلسه دی‌ماه 96 شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به خلف وعده در خصوص شفاف‌سازی در زمینه اختصاص و هزینه‌کرد بودجه‌ها هم اشاره کرده و خواسته بود تا اکیپ بازرسی تشکیل شود و بودجه‌هایی که دریافت شده را بررسی کنند تا مشخص شود کاری انجام شده یا فقط  شاهد بیان آمار و ارقام کاغذی بوده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کردستان از منصوبان دولت مهرورز است که 21 فروردین 93 با تصمیم دولت تدبیر و امید در سمت خود ابقا شد و از آن زمان تاکنون عهده‌دار این مسئولیت است.

بررسی عملکرد «محمدسلیم کریمی» در دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در دولت فعلی و نیز دولت‌های دهم و یازدهم، همچنین شفاف‌سازی بودجه‌هایی که در دوره مدیریت وی در این نهاد هزینه شده، یک مطالبه حداقلی است، البته اگر و تنها اگر، «دانستن حق مردم است»!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار