تداوم بی‌‌اعتنایی به بخشنامه 65/1/44466 در برخی دستگاه‌های اجرایی کردستان
کد خبر: ۶۰۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 08 May 2018

استاندار کردستان سوم آبان‌ماه 96 در بخشنامه‌ای که به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده برگزاری جلسات در وقت اداری را ممنوع اعلام کرد؛ «مرادنیا» دوشنبه هفته جاری بار دیگر به موضوع بخشنامه مذکور اشاره کرد و از اقدام نکردن برخی دستگاه‌ها سخن به میان آورد؛ شاید لازم باشد کاری کرد؛ «به لطافت چو برنیاید کار...».

به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا سوم آبان‌ماه 96 در بخشنامه 65/1/44466 خطاب به همه دستگاه‌های اجرایی استان، با برشماری دلایلی، برگزاری جلسات از سوی دستگاه‌های اجرایی در وقت اداری را ممنوع اعلام کرد.

اغراق نیست اگر بگوییم بخشنامه 65/1/44466 استاندار کردستان، نخستین اقدام وی برای عمل به یکی از وعده‌هایی بود که 22 مهرماه 96، در روز معارفه‌اش به مردم داد؛ آنجا که گفت: «بنا دارم در مقابل همه مردم با احترام رفتار کنم و اگر نمی‌توانم کاری برای آنها انجام دهم، حداقل قادر هستم با مردم محترمانه رفتار کنم و از همه همکارانم خواهم خواست که این امر را سرلوحه کار خود قرار دهند»؛ نشستن پشت میز مسئولیت در ساعت اداری و پاسخ‌گویی به ارباب رجوع، عین احترام نهادن به مردم است، نیست؟

مرادنیا 10 دی‌ماه 96 و در جلسه تودیع و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، بار دیگر صدور بخشنامه 65/1/44466 را یادآوری کرد و گفت: «در برخی از ادارات هنوز شاهد برگزاری برخی جلسات در وقت اداری هستیم که این اقدام نباید تکرار شود».

اکنون بیش از 6 ماه از ابلاغ بخشنامه و بیش از 4 ماه از تأکید استاندار بر لزوم اجرای بخشنامه ممنوعیت برگزاری جلسات دستگاه‌های اجرایی کردستان در ساعات اداری گذشته و «مرادنیا» یک بار دیگر سخن از آن بخشنامه به میان آورده است.

استاندار کردستان، دیروز، 17 اردیبهشت‌ماه 97، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، یک بار دیگر بر برگزاری جلسات دستگاه‌های اجرایی در ساعات غیراداری تاکید کرده و گفته: «سال گذشته رعایت این دستورالعمل پیشنهاد و ابلاغ شده بود اما برخی دستگاه‌ها اقدامی نکردند»؛ جالب آنکه زمان برگزاری جلسه‌ای هم که استاندار در آن سخن گفته، ساعت 12 ظهر بوده است!

کمتر از 20 ساعت پس از سخنان استاندار و تأکید وی بر اجرای یک بخشنامه، کارگروه ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار می‌شود؛ ساعت 8 صبح سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه؛ اما از آنجا که این جلسه با حضور مشاور رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار شده می‌تواند از موضوع بخشنامه استاندار کردستان مستثنی باشد چرا که در بخشنامه یادشده آمده است: «برگزاری جلسات ضروری که با حضور وزرا یا مدیران ارشد کشور و لشکری در استان برگزار می‌شود از موضوع بخشنامه مستثنی است».

اما موضوع اینجا تمام نمی‌شود! روابط عمومی استانداری کردستان ظهر امروز پیامکی برای خبرنگاران ارسال و از آنان دعوت کرده فردا در جلسه کارگروه محصولات سلامت‌محور کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شرکت کنند؛ چه زمانی و کجا؟ چهارشنبه 19 اردیبهشت 97 ساعت 9 صبح، سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان!

اگر جلسه با حضور وزرا یا مدیران ارشد کشوری و لشکری برگزار شود که ایرادی به برگزاری آن وارد نیست در غیر این صورت نادیده گرفتن یک بخشنامه رسمی بوده و ...

طبق آنچه خبرگزاری رسمی دولت منتشر کرده، استاندار کردستان دیروز به اقدام نکردن برخی دستگاه‌ها در خصوص بخشنامه ممنوعیت برگزاری جلسات در ساعت اداری اذعان کرده و شواهد گویای آن نیست که برخی دستگاه‌ها از این پس هم بنایی بر اقدام داشته باشند!

جناب آقای استاندار! رویکرد برخی مدیران زیرمجموعه شما در قبال بخشنامه‌ای که صادر شده و تحمل شما در قبال رویه آنها حکایتی شیرین از استاد سخن، سعدی شیرازی در باب دوم بوستان را به ذهن نگارنده متبادر کرد، اما از آنجا که «نازکی طبع لطیف» برخی کارگزاران دولت در کردستان «تا بحدی است که آهسته دعا نتوان کرد» و بعید نیست با نقل کامل ابیات این حکایت، پرونده‌ای دیگر در دستگاه عدلیه برایمان بگشایند و بیش از این، گرفتار راهروهای پلیس فتا و دادسرای عمومی و انقلاب کنند، تنها به نقل چند بیتی از حکایت اکتفا می‌کنم... 

کسی با بدان نیکویی چون کند
بدان را تحمل، بد افزون کند
 
چو اندر سری بینی آزار خلق
به شمشیر تیزش بیازار حلق
 
اگر نیکمردی نماید عسس
نیارد به شب خفتن از دزد کس
 
نه هرکس سزاوار باشد به مال
یکی مال خواهد یکی گوشمال
 
سعید آورد قول سعدی به جای
که ترتیب مُلک است و تدبیرِ رای
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
گل آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
خوش بود گر محک تجربه آید به میان ........
جناب مراد نیا از کارنامه تهى آقاى زاهدى عبرت بگیرند !!؟؟ نام نیکى و یادگارى از او در کردستان نمانده!!!
بدان که در پوست خوبان شوند ، بدتر و بیشتر خسارت ببار آورند
ما گفتیم ، شما خود دانى؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
هرزه چه نه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
گل آقا! نیست که خودت بدى این چند نفر بر ستادى را بد مى دانى ، بى انصافى که این همه اوضاع گل و بلبل را از حسادت نمى بینى ! رعیت با کفش آهنى بدنبال لقمه نان اهل و عیال و خوبان از ما بهتران، سرمست از مباحث و مناصب و منافع و مکاسبى که از صدقه سرى موج سوارى توهمات رعیت ساده دل گیرشان آمده ، مسرورند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار