از مخابرات منطقه کردستان تا اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان
استاندار کردستان دیروز پس از بازدید از مخابرات استان از عملکرد مجموعه تمجید کرد؛ دیروز مرکز آمار ایران هم گزارشی منتشر کرده که برخلاف برخی گزارش‌های این مرکز که وضعیت اسف‌بار استان را در شماری از حوزه‌ها تصویر می‌کند، گویای عملکرد خوب مخابرات منطقه کردستان و البته شاهدی بر این امر بوده که تمجید «مرادنیا» از مخابرات کردستان مبتنی بر برخی واقعیت‌ها است.
کد خبر: ۶۱۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 30 May 2018

به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا امروز در دیدار با مدیر و معاونین مخابرات کردستان که «فارس» خبر آن را منتشر کرده، وضعیت خدمات و سیستم‌های مخابراتی فعال در استان را چشمگیر و مناسب دانست و اظهار کرد: آمارها و مستندات موجود در این حوزه، بیانگر مسئولیت‌پذیری و توجه مدیریت مخابرات منطقه در رفع نیازها و خواسته‌های مخابراتی و ارتباطی مشتریان است.

وی با اشاره به روند رو به رشد خدمات و زیرساخت‌های مخابراتی در استان طی چند سال اخیر گفت: به واسطه انجام به موقع فعالیت‌های اداری و ارائه خدمات درخور به مشتریان، مدیریت و مجموعه مخابرات را باید به عنوان الگو در بین ادارات استان نام برد.

استاندار کردستان به سرمایه‌گذاری‌های کلان مخابرات منطقه برای ارتقاء و توسعه سیستم‌های مخابراتی در استان اشاره و تصریح کرد: این امر شجاعت مدیران و کار گروهی را می‌طلبد که خوشبختانه این مهم در روحیه مدیریت و مجموعه مخابرات کردستان به صورت کامل مشهود است.

جالب است که دیروز، مرکز آمار ایران هم گزارشی منتشر کرده که ثابت می‌کند تمجید استاندار کردستان از عملکرد مخابرات استان مبتنی بر واقعیت بوده است.

در گزارش مرکز آمار ایران آمده است: «فقط ٥٤ درصد از خطوط واگذار شده تلفن همراه کشور، مشغول به کار می‌باشند که استان البرز با ٢٤ درصد به عنوان کمترین و کردستان با ٦٣ درصد، بیشترین خطوط مشغول به کار، نسبت به خطوط واگذار شده تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند».

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «استان اصفهان با ٣٦ برابر شدن تعداد مشترکین تلفن همراه در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٠، کمترین افزایش و استان کردستان با ٢٦٠ برابر شدن، بیشترین افزایش در تعداد مشترکین تلفن همراه را داشته است».

هرچند گزارش مرکز آمار ایران تنها به وجهی از خدمات و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کردستان اشاره دارد اما رقم ریالی سرمایه‌گذاری انجام شده در استان توسط این مجموعه که اخیراً توسط «آزاد حکمت» و در مراسم هفته کارگر اعلام شد، نشانه‌ای روشن از عملکرد موفق مخابرات منطقه کردستان است.

اما اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان هم مجموعه دیگری در استان است که وظایفی در حوزه ارتباطات بر عهده دارد ولی عملکرد این مجموعه از ماه‌ها قبل تاکنون با انتقادهایی بعضاً تند مواجه است ولی به دلایلی ـ که در فرصت مناسب به آن خواهیم پرداخت ـ ساماندهی به وضعیت این اداره کل، تاکنون در دستور کار دولت قرار نگرفته است.

طبق اظهارات معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در اسفندماه 96، 15 درصد اعتبارات اشتغال فراگیر استان باید با ارائه طرح‌ توسط حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات جذب شود؛ این گفته بدان معناست که از 642 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در کردستان باید 96 میلیارد و 300 میلیون تومان توسط حوزه مذکور جذب شود  و این در حالی بود که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در همان جلسه در واکنش به اظهارات «فردین سعیدی»، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، اعلام کرد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان تاکنون «هیچ» طرحی برای دریافت تسهیلات فراگیر اشتغال در سامانه ثبت نکرده است!(نقل به مضمون)

اگرچه انتظار طبیعی ناظران امور در آن مقطع، واکنش مدیران ارشد کردستان به عملکرد ضعیف مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بود، اما تقریباً هیچ اتفاق خاصی نیافتاد.

حالا اما، دو نماینده مردم کردستان در مجلس هم از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و عملکرد «سعیدی»، به تندی انتقاد کرده‌اند؛ محسن بیگلری خواستار جابجایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان شده و سیداحسن علوی هم گفته بابت ضعف عملکرد مدیرکل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان و مشکلات این حوزه، در مجلس، از وزیر ارتباطات سئوال می‌پرسد. بماند.

زمانی که هنوز، احساس امنیت برای حضور در جلسات استانداری کردستان را به واسطه آنچه یکی از مدیران استان انجام داد، از دست نداده و در جلسات دولتمردان استان حاضر می‌شدم، در پایان یکی از جلسات، شاهد پرسش و پاسخ یک خبرنگار و جناب آقای «مرادنیا» در حیاط استانداری کردستان بودم؛ خبرنگار از استاندار پرسید چرا تغییرات مدیریتی را در استان آغاز نمی‌کنید و «مرادنیا» با لبخندی پاسخ داد «عجله نکنید، بگذارید با طمأنینه جلو برویم».

صاحب کشاف اصطلاحات الفنون آرد: «طمأنینه عبارت از فزونی آرامی و تسکینی است که برای نفس برحسب دریافت آن حاصل آید»؛ خدا کند حرکت با طمأنینه استاندار کردستان مایه فزونی آبرو برای این فرزند کردستان و خیر و صلاح برای مردم استان باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
یکی از شواهد خدمات چشمگیر و خالصانه مخابرات سنندج عدم آنتن دهی همراه اول با توجه به درخواستها و پیگیریهای زیاددر فاصله 10 کیلومتری (نایسر) اداره کل مخابرات کردستان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار