چرخش موضع 180 درجه‌ای نماینده سنندج در یک سال
«احسن علوی» خرداد 96 با انتقاد از استخدام نیروهای غیربومی در کردستان گفته بود لازم است وزارت بهداشت موضوع را پیگیری کند و در همان مقطع وعده داده بود جذب برخی افراد در استان را در قالب تحقیق و تفحص پیگیری کند؛ او که انگار فراموش کرده خرداد 96 چه گفته، حالا تمام‌قد از استخدام‌ها در علوم پزشکی کردستان دفاع کرده است!
کد خبر: ۶۱۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰ 02 June 2018

به گزارش تابناک کردستان، طبق یک خبر منتشره در سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در ضیافت افطار این دانشگاه، از نظام‌مند بودن و شفاف بودن سیستم بکارگیری و استخدام در این دانشگاه سخن به میان آورده و گفته: «هیچ‌گونه استخدامی خارج از قاعده و غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت نگرفته و بکارگیری نیروها بر اساس شایستگی و نیز بومی‌گزینی افراد بوده که در این رابطه لازم است از رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تقدیر گردد».

علاوه بر این، سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان این اظهارات را هم از قول «احسن علوی» نقل کرده است: «عده‌ای از افراد بدون هیچ‌گونه سند و یا مدرکی به انتشار اخبار مربوط به استخدامی‌های غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌پردازند».

درباره آنچه از قول نماینده مذکور در سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمده، ذکر چند نکته و یک یادآوری ضروری است.

نیازی به گفتن نیست که قاعده و قانون ورود افراد به خدمت در دستگاه‌های اجرایی کشور، همان قانون مدیریت خدمات کشوری است که در ماده 41 از فصل ششم آن صراحت دارد «ورود به خدمت و تعیین صلاحیت استخدامی افرادی که داوطلب استخدام در دستگاه‌های اجرایی می‌باشند بر اساس مجوزهای صادره، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت‌ها انجام می‌شود» و وقتی کسی مدعی شده که «هیچ‌گونه استخدامی خارج از قاعده و غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت نگرفته»، قاعدتاً باید همه استخدام‌های انجام شده در دانشگاه را بررسی کرده و مطابقت آن با قانون مدیریت خدمات کشوری را تأیید کند؛ سؤال این است که «علوی» این بررسی را در کدام بازه زمانی انجام داده است؟

«علوی» درباره استخدام‌ها در دانشگاه علوم پزشکی یک حکم قطعی صادر کرده است؛ لابد این نماینده می‌داند یک رویه در صدور احکام قطعی، اشاره به روند طی شده تا زمان صدور حکم و نیز اشاره به مستندات است؛ مفروضات جناب «علوی» در صدور این حکم قطعی چیست؟  

اما این نماینده در بخش دیگری از سخنانش که توسط سایت دانشگاه انتشار یافته مدعی شده که «بکارگیری نیروها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر اساس بومی‌گزینی افراد بوده است»؛ بخوانید.

طبق خبری که ایسنا در 9 خرداد 96 منتشر کرده «احسن علوی» استفاده از نیروهای غیربومی در استخدامی‌های کردستان را مورد انتقاد قرار داده و گفته «براساس گزارشات واصله و اطلاعات موجود در استخدامی‌های سال گذشته استان کردستان از افراد غیربومی استفاده شده است»؛ وی سپس، پیگیری موضوع توسط وزارت بهداشت را لازم عنوان کرده است.

«علوی» باید اطلاعاتی در دستش بوده باشد که استخدام افراد غیربومی در زیرمجموعه وزارت بهداشت در کردستان را برایش ثابت کرده باشد که او در خرداد 96 خواستار پیگیری موضوع شده؛ غیر از این است؟

اما حالا همین نماینده، مدعی شده «بکارگیری نیروها در علوم پزشکی کردستان بر اساس بومی‌گزینی» بوده! چه اتفاقی افتاده است؟ مردم سخنان خرداد 96 «علوی» را باور کنند یا اظهارات خرداد 97 او را بپذیرند؟ دلیل این تناقض‌گویی آشکار چیست؟

راستی جناب نماینده! انتظار دارید مردم آنچه را شما در مورد استخدام‌های غیربومی در کردستان بگویید باور کنند؟ «که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن»؛ حتماً یادتان هست 6 خرداد 96 در گفت‌و‌گو با «تسنیم» وعده داده بودید بکارگیری افراد غیربومی در کردستان را در قالب تحقیق و تفحص پیگیری ‌کنید؛ بهتر نیست قبل از هر اظهارنظری در باب استخدام‌ها در استان درباره آن وعده عمل نشده به افکار عمومی توضیح بدهید؟

و سخن آخر اینکه، در خبر نقل شده در سایت دانشگاه، از «علوی» با عنوان «مهندس» یاد شده و به همین بهانه بد نیست دو کلمه هم با زبان ریاضی با وی سخن بگوییم؛ جناب «علوی» شما در دو بخش از اظهارات خود از واژه «هیچ‌گونه» استفاده کرده‌اید؛ حتماً می‌دانید که یکی از مباحث اولیه در «جبر و احتمال»، مبحث «مثال نقض» است؛ مثالی که نادرستی حکم کلی را انتقال می‌دهد؛ هیچ فکر کرده‌اید که یک «مثال نقض» درباره آنچه اظهار کرده‌اید چه لطمه‌ای به موقعیت شما خواهد زد؟

در ارتباط با مواضع، وعده‌ها و عملکرد «احسن علوی» گفتنی‌های دیگری هست که به بعد موکول می‌کنیم.

«احسن علوی» اظهارات خرداد 96 خود را فراموش کرده است؟+تصویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار