توضیحات مدیرعامل گاز کردستان درباره دلیل افزایش مبلغ قابل پرداخت قبوض
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال در بازه زمانی در نظر گرفته شده برای فصل گرم، هنوز سرمای هوا در استان ادامه داشت و مردم کماکان از وسایل گرمایشی استفاده می‌کردند و این امر سبب شد مقدار مصرف مشترکان در فصل گرم زیاد شده و وارد پله‌های بالاتر شود و در نهایت مبلغ قابل پرداخت مشترکان افزایش یابد.
کد خبر: ۶۱۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 03 June 2018

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود یکسان بودن تقریبی مقدار گاز مصرفی برخی مشترکان در آخرین قبض صادره سال 96 با نخستین قبض صادره در سال 97 مبلغ قابل پرداخت در قبوض جدید به مراتب بیشتر است، اظهار کرد: شرکت گاز هیچ نقشی در تعیین تعرفه و نرخ گاز مصرفی مشترکان ندارد و ملاک عمل برای شرکت، تعرفه اعلامی هیئت وزیران است.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی یک‌سال، برای مشترکان گاز به دو فصل سرد و گرم تقسیم شده است گفت: بازه زمانی در نظر گرفته شده برای فصل سرد از 16 آبان‌ماه تا 15 فروردین سال بعد است و فصل گرم هم از 16 فروردین تا 15 آبان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: در فصل سرد سال میزان گاز مصرفی در پله اول، برای یک ماه یک واحد مسکونی، تا 300 مترمکعب در نظر گرفته شده و قیمت هر مترمکعب هم از قرار 414 ریال محاسبه می‌شود اما در فصل گرم میزان مصرف در پله اول، برای یک ماه یک واحد مسکونی، تا 45 مترمکعب در نظر گرفته شده و قیمت هر مترمکعب هم از قرار 1081 ریال محاسبه می‌شود.

وی گفت: مشخص است که در فصل گرم سال، هم دامنه مصرف گاز مشترکان کم است و هم قیمت هر مترمکعب گاز بیشتر است.

فعله‌گری افزود: امسال در بازه زمانی در نظر گرفته شده برای فصل گرم، هنوز سرمای هوا در استان کردستان ادامه داشت و مردم کماکان از وسایل گرمایشی استفاده می‌کردند و همین امر سبب شد مقدار مصرف مشترکان در فصل گرم زیاد شده و وارد پله‌های بالاتر شود و همین امر هم در نهایت مبلغ قابل پرداخت مشترکان را افزایش داده است.  

وی اظهار کرد: نرخ گاز طبق مصوبه هیئت وزیران تعیین می‌شود و این قیمت سالیانه تغییر می‌کند اما با توجه به اینکه تاکنون مصوبه جدیدی ابلاغ نشده، مبلغ قابل پرداخت بر اساس تعرفه‌های سال قبل محاسبه و از مشترکان اخذ می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به گله‌مندی‌های احتمالی شهروندان از مبلغ قبوض گاز مصرفی گفت: شهروندان عزیز می‌توانند با آگاهی از مقدار مصرف خود بر حسب مترمکعب و بر اساس جدول تعرفه گازبهاء خانگی مبلغ قبوض خود را شخصاً محاسبه کرده و اعداد به دست آمده را با اعداد درج شده در قبوض صادره مطابقت دهند.

وی افزود: مأموران شرکت گاز دخالتی در صدور قبوض ندارند و تنها اعداد کنتور را ثبت و در سامانه امور مشترکین که سراسری هم هست وارد می‌کنند و اطلاعات وارد در سامانه پردازش می‌شود و قبض برای مشترک چاپ و صادر می‌شود.

فعله‌گری خاطر نشان کرد: حداکثر نرخ دریافتی از مشترکان به ازاء فروش هر مترمکعب گاز طبیعی در ماه‌های گرم (بدون احتساب مالیات و عوارض) از 1500 ریال افزون نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار