مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعتنایی به تذکر نماینده سنندج نکردند!
سایت علوم پزشکی کردستان هفته گذشته اظهاراتی از قول «سیداحسن علوی» منتشر کرد؛ نماینده سنندج، با تکذیب سخنان منتسب به وی، گفت به مسئولان دانشگاه تذکر داده و خواسته خبر را اصلاح کنند، 6 روز از انتشار مصاحبه «علوی» گذشته و مسئولان دانشگاه که لابد مستنداتی در اختیار دارند خواسته نماینده، مبنی بر اصلاح خبر را به هر دلیلی اجابت نکرده‌اند؛ حالا بهتر نیست جناب «علوی» مسئولیت اظهارات خود را بپذیرد؟
کد خبر: ۶۱۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 09 June 2018

به گزارش تابناک کردستان، جمعه 11 خردادماه، خبری بر روی خروجی سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان قرار گرفت که بخشی از محتوای آن، نقل سخنان نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران، در ضیافت افطار بیمارستان قدس سنندج بود.

تابناک کردستان، 12 خرداد ماه در مطلبی با عنوان ««احسن علوی» اظهارات خرداد 96 خود را فراموش کرده است؟+تصویر» به تحلیل موضوع و مقایسه اظهارات منتسب به نماینده سنندج، با اظهارات پیشین وی پرداخت؛ پس از انتشار تحلیل مذکور، شاهد دو اتفاق بودیم.

یکم؛ سایت دانشگاه علوم پزشکی در اقدامی غیرحرفه‌ای، بدون ارائه هیچ توضیحی، در مرحله نخست تاریخ خبر را تغییر داد؛ و در مرحله دوم، باز هم بدون ارائه هیچ توضیحی به حذف یک واژه کلیدی اقدام کرد؛ سایت دانشگاه واژه «هیچ‌گونه» را در آن قسمت از خبر که از قول «علوی» نوشته بود «هیچ‌گونه استخدامی خارج از قاعده و غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت نگرفته...» حذف کرد! اینجا یک سؤال مطرح است؛ دلیل حذف آن واژه کلیدی چه بوده و اگر از زبان «علوی» جاری شده چرا سایت دانشگاه علوم پزشکی، واژه «هیچ‌گونه» را پس از انتشار گزارش تابناک کردستان حذف کرد؟

دوم؛ نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، با تکذیب سخنان منتسب به وی در سایت علوم پزشکی کردستان گفت: «آنچه در سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان به نقل از اینجانب منتشر شده، صحت ندارد»؛ وی همچنین گفته «درباره آنچه از قول اینجانب در سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان منعکس شده به مسئولان دانشگاه تذکر داده‌‌ایم و از آنها خواسته‌ایم خبر را اصلاح کرده و هرآنچه را عنوان کرده‌ایم با حفظ امانت‌داری منعکس کنند».

حالا 6 روز از مصاحبه «علوی» با «تسنیم» گذشته و دانشگاه، با عرض پوزش، اعتنایی به تذکر وی نکرده و خواسته نماینده، مبنی بر اصلاح خبر را به هر دلیلی اجابت نکرده است و «علوی» هم تا این لحظه در قبال آنچه آمد سکوت کرده است و به نظر نمی‌رسد این سکوت، بیشتر از یک معنی داشته باشد و آن اینکه، اظهارات نقل شده در سایت دانشگاه از قول «سیداحسن علوی» در عین امانتداری نقل شده، چرا که اگر اینگونه نبود قطعاً خبر یاد شده در سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پس از مصاحبه این نماینده درباره خبر، اصلاح می‌شد.

اما در باب مصاحبه «علوی» با «تسنیم» یک نکته دیگر هم قابل تأمل است؛ نماینده سنندج در آن مصاحبه به برخی قضاوت‌های انجام شده درباره سخنان منتسب به وی اشاره کرده و گفته: «کسانی که برای مثال درباره اظهارات یک نماینده قضاوت می‌کنند بهتر است ابتدا فایل سخنان آنها را گوش داده سپس قلم بزنند تا حقی از کسی ضایع نشود» و افزوده «کاش کسانی که قلم به دست دارند ابتدا به آنچه در ضیافت افطار بیمارستان قدس سنندج از زبان بنده جاری شده گوش فرا می‌دانند و بعد از آن موضوع را تحلیل می‌کردند».

جناب آقای «علوی»! ببخشید، توصیه شما غیر حرفه‌ای است! اگر بنا باشد هر قلم به دستی برای تحلیل اظهارات منتسب به یک مسئول که یک رسانه یا از آن مهم‌تر یک سایت رسمی دولتی منتشر کرده، فایل سخنان آن مسئول را گوش دهد که ارائه تحلیل توسط رسانه‌ها به کلی مختل خواهد شد؛ مگر می‌شود سایت وابسته به یک دستگاه اجرایی، سخنانی کذب را به یک نماینده نسبت دهد و هیچ اتفاقی هم نیافتد و در این میان نماینده بخواهد با یک توصیه غیرحرفه‌ای به اهالی قلم، بر کل موضوع خدشه وارد کند؟

القصه؛ اگر آنچه سایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان از قول «سیداحسن علوی» نقل کرده، طبق ادعای این نماینده کذب بود، مطابق عرف و قانون کمترین کاری که مسئولان دانشگاه باید انجام می‌دادند، اصلاح خبر بود و حالا که 6 روز پس از طرح خواسته اصلاح خبر توسط «علوی»، این کار انجام نشده و نماینده هم ظاهراً عکس‌العملی نشان نداده، نتیجه منطقی از موضوع آن است که خبر سایت دانشگاه مبتنی بر واقعیت بوده و تکذیبیه نماینده غیرقابل پذیرش است، با این اوصاف، بهتر نیست جناب «علوی» مسئولیت اظهارات خود در ضیافت افطار دانشگاه را بپذیرد و خود را آماده پاسخ‌گویی به سؤالاتی کند که احتمالاً در آینده درباره آن اظهارات مطرح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
عالی بود
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
چرا فقط به موضوع استخدام ها توجه دارید عملکرد دانشگاه در بسیاری از زمینه های دیگر که از موضوع استخدام ها مهمتر است قابل نقد است ازجمله ارتقای مدرک تحصیلی مدیران ستادی دانشگاه تا سطح دکترا در مراکز تحصیلی با درجه بسیار پایین سطح استان - میزان دریافتی مدیران حلقه مدیریت از کیسه دانشگاه- نحوه واکذاری امور دانشگاه به پیمانکاران مورد وثوق مدیران -اشتغال ریس دانشکاه در مطب و ... که پرداختن به انها بسیار مهمتر از موضوع استخدام ها است . هر چند دفاع از حقوق مردم وتقابل با ارباب مناصب که پایه های قوام جامعه رامتزلزل کرده اند مستلزم پرداخت هزینه است وکار هر کسی نیست موفق باشید
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
احسن احسن
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
بهتر است بجز بحث استخدام ها درباره عملکرد رئیس و مسئولان علوم پزشکی کردستان در دیگر حوزه ها هم طرح سوال کنید میخواهیم بدانیم!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
آنچه از اصلاحیه خبر علوم پزشکی بر می آید می خواهند همه تقصیرها را بر گردن یک خبرنگار که احتمالا هیچ کاره است بندازند. استخدامی های علوم پزشکی، مدیریت ناکارآمد، ارتقاهای سلیقه ای و ... را مورد بحث قرار دهید نه توجه به کلماتی که آقای علوی بکار برده است.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
لطفاً به موضوع در هم و برهم بودن بیمارستان ها هم توجه کنید.
بیمارستان های استان به شکل عجیب و غریب اداره می شود و برنامه ای عجیبی که در بحث درمان در بیمارستان ها اجرا می شود بپردازید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
تاکی بی توجهی به حقوق مردم مسئولان (نامسئولان ) متخلف را عزل کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار