سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان گفت: در راستای احیاء و عمران موقوفات از محل اعتبارات موقوفه فرنگیس رضوی مجتمع تجاری 20 واحدی در ریگان احداث می شود.
کد خبر: ۶۱۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 11 June 2018

حجت الاسلام علی ستوده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان گفت: اولین پروژه سرمایه گذاری حوزه موقوفات استان کرمان در سال 97 مربوط به ساخت پروژه تجاری بر روی اراضی موقوفه فرنگیس رضوی این شهرستان می باشد که کلنگ احداث آن با حضور مسئولین شهرستان و اداره کل اوقاف اوایل خردادماه امسال به زمین خورد.

وی گفت: پروژه 20 واحد تجاری علی بن ابی طالب (ع) در زمینی به مساحت 1200 متر مربع با تأمین اعتبار اولیه 500 میلیون تومان از محل در آمد موقوفه آغاز و ظرف مدت 2 سال به بهره برداری خواهد رسید.

ستوده با اشاره به اعتبارات این طرح افزود: اعتبارات تخصیص داده شده این طرح از محل در آمد حاصل از موقوفه و بخشی هم از محل اعتبارات سازمان اوقاف در قالب وام تأمین خواهد شد که در صورت تکمیل اشتغال زایی لازم برای 20 نفر به طور مستقیم را در بر خواهد داشت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان در خصوص موقوفه فرنگیس رضوی گفت: این موقوفه ارزشمند در سال ۱۳۳۰ (ه.ش) توسط بانوی خیر «فرنگیس رضوی» وقف بر طلاب و مدارس علوم دینی ،کمک به زوار عتبات و عالیات، روضه خوانی در ایام ماه های رمضان و محرم می باشد.

وی تصریح کرد: اراضی و رقبات این موقوفه در شهرستانهای بم ، نرماشیر و ریگان واقع شده است که حدود۱۵۰ هکتار از رقبات این موقوفه در شهرستان ریگان قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار