رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد
رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل ۵ پرونده میلیارد تومانی مربوط به فساد اقتصادی در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 23 June 2018

به گزارش تابناک کردستان، علی‌اکبر گروسی در دیدار مدیران و مسئولان دستگاه قضایی کردستان با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه  انجام شد، به بیان گزارش عملکرد دستگاه قضایی استان در طول سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: کارها در دستگاه قضایی استان مبتنی بر واقعیت‌ها و در چارچوب برنامه‌های پنج ساله توسعه قضایی انجام می‌شود.

وی تعداد پرونده های وارده به دستگاه قضایی استان در طول سال گذشته را ۳۰۰ هزار و ۲۲۲ فقره ذکر کرد و گفت: ۲۹۵ هزار و ۹۹۰ فقره پرونده هم در این مدت مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در استان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۱۱.۲۰ درصد و تعداد پرونده های مختومه هم ۱۱.۴۹ رشد داشته است.

وی گفت: ۸۵ هزار و ۹۶۰ پرونده به دادسراهای استان وارد شده  که نسبت به سال ماقبل آن رشد ۱۲.۶۵ درصد رشد داشته  است.

گروسی تعداد پرونده های مختومه در دادسراهای استان را بالغ بر ۸۳ هزار فقره ذکر کرد و افزود: تعداد پرونده‌های مختومه شده در دادسراها هم ۶.۹۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی به طور جد در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی فعالیت می کند، اظهار کرد: سال گذشته 5 پرونده مهم میلیاردی در ارتباط با مفاسد اقتصادی در استان تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: یکی از پرونده‌ها بیش از ۸۱ میلیارد تومان بوده که مربوط به پولشویی بوده است.

وی یکی دیگر از رسالت دستگاه قضا را حفاظت از اراضی ملی خواند و افزود: هزار و ۷۶۶ پرونده مربوط به تصرف اراضی ملی در استان تشکیل که منجر به خروج ۷۰۰ هکتار از این اراضی از ید متصرفین شد.

گروسی خاطر نشان کرد: با هزار و ۷۸۳ نفر متهم در رابطه با موضوع مذکور برخورد قضایی انجام شده است.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار