دبیر ستاد تنظیم بازار از برنامه‌ریزی جدی دولت برای تأمین کالاهای اساسی در قالب سه سناریو خبر داد و گفت: برای مقابله با تهدیدات احتمالی تحریم، کالاهای اساسی به میزان کافی ذخیره‌سازی شده است.
کد خبر: ۶۲۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 23 June 2018

به گزارش تابناک کردستان، محسن بهرامی ارض اقدس با اشاره به تمهیدات دولت مبنی بر تأمین اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم برای مقابله با تحریم‌های احتمالی اظهار کرد: دولت با مصوبه شورای امنیت ملی و ستاد تدابیر اقتصادی، سه سناریو را برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در قالب سناریوی خوشبینانه، بدبینانه و شرایط عادی در نظر گرفته که در قالب آن، کالاهای مورد نیاز مردم را تأمین کند.

وی گفت: بر این اساس تمام تمهیدات مورد نظر برای بدبینانه‌ترین شرایط نیز در نظر گرفته شده که در قالب آن، کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید در قالب ذخایر یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش‌ماهه تأمین شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار صریح کرد: اکنون سطح ذخایر استراتژیک کالایی در حد بسیار مطلوب قرار گرفته و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ ضمن اینکه تجربه نشان داده که هیچ‌گاه حتی در بدترین شرایط مانند دوران جنگ، ایران به لحاظ تأمین کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم مشکلی نداشته و حتی در دوره‌هایی از جنگ و تحریم، سالانه تا هفت میلیون تن نیز گندم وارد کشور شده است.

وی گفت: بر این اساس دولت بدبینانه‌ترین شرایط را نیز برای تأمین و ذخیره‌سازی کالاها در نظر گرفته تا هیچ‌گونه مشکلی بر روی اقلام اساسی و مواد اولیه مورد نیاز تولید ورود نکند.

بهرامی ارض اقدس افزود: از تمام ظرفیت‌ها برای ذخیره‌سازی کالا استفاده شده و با توجه به اینکه دولت بر روی اقلامی که در سبد مصرفی خانوارها سهم بالایی دارد، تمامی تمهیدات را اندیشیده است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار