تابناک کردستان از سکونت فرمانداران در محل خدمت‌شان گزارش می‌دهد(1)
دستور وزیر کشور به تمامی فرمانداران مبنی بر لزوم سکونت در محل خدمت خود پیرو تاکید رئیس جمهوری، اول اسفندماه 96 رسانه‌ای شد؛ فرماندار بانه اعلام کرده بعد از دستور مذکور، خانواده را به محل خدمت خود برده است؛ «فلاحی» همچنین تأیید کرده که در حال ادامه تحصیل در سنندج است.
کد خبر: ۶۲۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰ 03 July 2018

به گزارش تابناک کردستان، تردد مدیران شهرستانی به مرکز استان، یکی از مسائلی است که ناظران همواره آن را به عنوان یکی از عوامل بروز مشکلات در شهرستان‌ها عنوان کرده‌اند.

سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، اول اسفندماه 96، از دستور رحمانی‌فضلی وزیر کشور به تمامی فرمانداران مبنی بر لزوم سکونت در محل خدمت خود پیرو تاکید رئیس جمهوری خبر داد و تصریح کرد: فرماندارانی که در محل خدمت خود سکونت نداشته باشند برکنار می‌شوند.

چند ماه از رسانه‌ای شدن این دستور گذشته و لابد افکار عمومی منتظر اجرای آن هستند! بررسی موضوع سکونت فرمانداران دولت در استان کردستان در دستور کار تابناک کردستان قرار گرفته و در قدم اول سؤال در این باره را با فرماندار شهرستان بانه مطرح کردیم؛ البته موضوع ادامه تحصیل آقای فرماندار هم سؤال دیگری بود که از «فلاحی» پرسیدیم.

ناگفته نماند که مشابه سؤالات مطرح شده با فرماندار بانه را با دیگر فرمانداران استان هم مطرح خواهیم کرد؛ درباره پاسخ‌های داده شده تحقیق خواهیم کرد و نتایج امر را هم در اختیار مردم قرار می‌دهیم. بخوانید.

«محمد فلاحی» در پاسخ به این سؤال که با توجه به دستور وزیر کشور به تمامی فرمانداران مبنی بر لزوم سکونت در محل خدمت خود، پیرو تاکید رئیس جمهوری، آیا خانواده شما در بانه مستقر هستند، اظهار کرد: مشکلاتی داشتیم که برطرف شد، بعد از دستور صادر شده خانواده را به بانه برده‌ام.

وی در پاسخ به سؤال دیگری با این مضمون که گفته می‌شود شما در سنندج مشغول ادامه تحصیل و برای شرکت در کلاس‌ها در حال تردد هستید آیا این امر صحت دارد؟ گفت: کلاس نمی‌روم و آنچه در این باره گفته می‌شود کذب است؛ گاهی در کلاس‌ها شرکت می‌کنم.

فرماندار بانه با طرح این سؤال که «مگر درس خواندن ایراد دارد؟» تصریح کرد: تحصیل می‌کنم، فقط پایا‌ن‌نامه‌ام مانده، اعلام این موضوع هم توسط شما مشکلی ندارد.

یکم: طبق اظهارات فرماندار بانه، خانواده وی از اسفندماه 96 در بانه ساکن شده‌اند (نقل به مضمون) که تحقیقات اولیه ما با عرض پوزش، مؤید این امر نیست، هرچند هنوز نمی‌توانیم در این باره با قاطعیت اظهارنظر کنیم.

دوم: فرماندار بانه موضوع ادامه تحصیل خود در سنندج را تأیید کرد و گفت کلاس نمی‌رود و گاهی در کلاس‌ها شرکت می‌کند؛ با فرض صحت اظهارات وی، این سؤال از مسئولان دانشگاه محل تحصیل جناب فرماندار مطرح است که نگاه شما به سایر دانشجویان هم همانند این مسئول دولتی است؟ واضح‌تر بپرسیم، اگر سایر دانشجویان هم فقط «گاه‌گداری» در کلاس‌های درس حاضر شوند اساتید به حذف دروس‌شان اقدام خواهند کرد یا با نادیده گرفتن قوانین در مسیر اخذ مدارک تحصیلی آنها را یاری می‌کنند؟!

و کلام آخر؛ مشکلات مردم کردستان در شهرستان‌ها بر کسی پوشیده نیست؛ سال تحصیلی هم که ممکن است بهانه برخی فرمانداران برای عدم جابجایی خانواده به محل خدمت باشد به پایان رسیده و بعید است دیگر عذری از آنها نزد مردم در باب این موضوع پذیرفته شود؛ افکار عمومی منتظر تحقق این گفته سخنگوی وزارت کشور، طبق دستور رحمانی‌فضلی و پیرو تأکید ریاست جمهوری هستند: «فرماندارانی که در محل خدمت خود سکونت نداشته باشند برکنار می‌شوند».

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
آقای فلاحی امکان ندارد که خانواده اش به شهرستان بروند .
صادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
دهگلان مگر مستقر بود .فرماندار قبلی؟ شعار نباید داد.
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
اگر واقعا کلاس نمیروند، باید در آن دانشگاه را گل گرفت.و به ان اساتید محترم گفت که چگونه شخصی در کلاس حضور نمیابد و در آن واحد درسی حذف نمیشود.این چه مدرکیست که اینگونه بدست میاید. متاسفانه فلاحی یکی از ضعیف ترین و در عین حال پر ادعاترین فرمانداران استان است...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار