نماینده آبادان:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سهمیه آبی که از طریق طرح غدیر به آبادان می‌رسد، به این شهرستان اجحاف شده است و این مساله باید پیگیری شود.
کد خبر: ۶۳۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 21 July 2018

جلیل مختار در جلسه ای که به منظور حل مشکلات آب شهرستان آبادان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پایداری آب لوله غدیر برای آبادان کم است و گاهی شاهدیم که ۹۰ هزار مترمکعب و نهایتا تا ۱۳۰ هزار مترمکعب ‌آب به آبادان می‌رسد. آبادان در مقایسه با سایر شهرها بزرگتر است و نسبت به سهمیه آبی که به آن می‌رسد، اجحاف شده است و استدعا داریم این موضوعات پیگیری شود.

وی افزود: ما حدود یک ماه پیش ۱۳ کیلومتر احداث خط لوله برای آب رسانی به روستاها مصوب کرده بودیم که متاسفانه به صورت جدی انجام نشده است و آبفای روستایی باید این مساله را به جد پیگیری کند. همچنین پروژه لوله ۱۰۰۰ حداقل هشت سال در زیر زمین بوده است و از حالا باید به دنبال تامین اعتبار برای تعویض این لوله‌ها باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خواهشمندیم وزارت نیرو و طرح توسعه نیشکر را مجاب کنید که قضیه رهاسازی و رساندن آب به پایین دست بهمنشیر و روستاهای آبادان را پیگیری کنند. با توجه به گرما و نیاز شدید نخلستان‌ها استدعا دارم در مردادماه اقدامات اولیه برای رهاسازی آب انجام شود تا این بحران را مدیریت کنیم.

مختار عنوان کرد: مشکل معارضین در اجرای طرح ها هنوز حل نشده است. آنها زمین‌های خود را در اختیار سازمان آب و برق قرار دادند اما متاسفانه تاکنون در خصوص پرداخت مطالبات املاک آنها کاری انجام نشده است. هیچکدام از کشاورزان آبادان سند رسمی ندارند و نمی‌توانیم به آنها کمک و خسارت آنان را پرداخت کنیم و باید این مشکل حل شود.

وی با اشاره به فرسودگی خط انتقال آب اروندکنار به آبادان در بخش روستایی، گفت: بنا شده این پنج هزار مترمکعب از طریق خط انتقال شهری منتقل شود و اروندکنار نیز از آب غدیر بهره‌مند شود. همچنین یک طرح مطالعاتی فوری جهت احداث بند بهمنشیر پایین دست نیاز است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در شبکه‌های آب آبادان هدررفت آب ۴۰ درصد پیش بینی شده است یعنی بیش از نیاز مردم به هدر می‌رود و باید اصلاح شود تا از اتلاف آب جلوگیری شود. متاسفانه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های فاضلاب در آبادان نیز بسیار کند است که باید پیگیری شود.

مختار گفت: باید در یک مدت زمان مشخص آب به نخیلات برسد تا به رشد مطلوب محصول برسند اما متاسفانه در این مدت شاهد کم آبی و عدم آبیاری هستیم که موجب از بین رفتن محصولات شده است. بیمه کشاورزی نیز تنها محصول را بیمه می‌کند و خود درخت را بیمه نمی‌کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار