مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: پیش بینی می‌شود شرایط سخت کنونی صنعت برق و خاموشی‌ها با کاهش دما در نیمه دوم مرداد ماه به حالت عادی بازگردد و خاموشی‌های استان برطرف شود.
کد خبر: ۶۳۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 21 July 2018

به گزارش تابناک کردستان، هیوا لهونیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بی نظمی در قطعی برق برخی از مناطق، اظهار کرد: از اوایل هفته گذشته تصمیم بر این گرفتیم که خاموشی‌ها به صورت ثابت و روزانه در یک ساعت مشخص برای هر فیدر اعمال شود و این موضوع در بسیاری مواقع رعایت شده است مگر اینکه در مواردی تقاضا برای خاموشی از سوی توانیر زیاد بوده و در این حالت به ناچار قاعده فوق رعایت نشده باشد. 

وی گفت: خاموشی‌های اخیر توانست تا حدودی باعث توجه بیشتر شهروندان به موضوع مدیریت مصرف شود به طوری که بعد از روز 22 تیرماه که بیشترین پیک مصرف استان ثبت شد، روند کاهش مصرف شروع شده و در روزهای اخیر حدود 18 مگاوات از مصرف پیک استان در روز کاهش یافته است که البته مولفه‌های تغییر ساعت اداری و کاهش دمای استان هم موثر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در پاسخ به سوالی در مورد ناعدالتی در قطعی برق برخی از محلات تصریح کرد: با توجه به جدول روزانه اعمال مدیریت اضطراری بار که به صورت روزانه در پرتال شرکت به آدرس www.kurdelectric.ir  اطلاع‌رسانی می‌شود، می توان گفت هیچ بی‌عدالتی در اعمال خاموشی اتفاق نیفتاده و همه فیدرها در شهرهای مختلف مشمول برنامه مدیریت اضطراری بار شده‌اند. 

وی گفت: البته تعداد معدودی از فیدرهای استان که مشترکان حساس همانند پمپاژهای آب شرب و بیمارستان‌ها را تغذیه می‌کنند از این برنامه مستثنی شده اند.

لهونیان، میانگین قطعی برق روزانه را حداقل 2 ساعت برای هر فیدر عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود شرایط سخت کنونی صنعت برق و خاموشی با کاهش دما در نیمه دوم مرداد ماه به حالت عادی بازگردد و خاموشی‌های استان برطرف شود.

وی اظهار کرد: اگر هر مشترک برق 100 وات از توان مصرفی خود را در زمان پیک مصرف کاهش دهد مشکل خاموشی در استان نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها به صورت روزانه و از شب قبل در پرتال شرکت برق بارگذاری می‌شود تا شهروندان براساس آن برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار