شهردار اردبیل با اشاره به کاشت دو میلیون و ۲۰۰ هزار بوته گل در سطح شهر اردبیل، گفت: فعلا سرانه فضای سبز در اردبیل برای هرنفر ۷.۷ مترمربع است که قرار است تا پایان امسال به ۸.۳ مترمربع افزایش یابد.
کد خبر: ۶۳۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 24 July 2018
به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف اللهیان در جلسه بررسی و توسعه فضای سبز در اردبیل تصریح کرد: گسترش فضای سبز و توزیع عادلانه آن در مناطق اردبیل یکی از دغدغه های جدی مدیریت شهری بوده و براساس آن طی سال های گذشته برنامه ریزی جامعی در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال توسعه بیش از ۲۳ هکتاری فضای سبز در دستور کار قرار دارد، افزود: در حال حاضر تعداد پارک های سطح شهر ۱۲۰ مورد بوده و بیش از شش پارک دیگر بعد از اتمام عملیات عمرانی در اختیار فضای سبز قرار خواهد گرفت تا اقدامات کاشت درخت، درختچه و زیبا سازی آن انجام شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: به منظور گسترش فضای سبز در اردبیل از سال ۹۶ مصمم به کاشت ۵۰ هزار اصله درخت در سطح شهر شدیم که از این تعداد تاکنون ۳۱ هزار اصله در قالب ۳۰ گونه درخت کاشته شده و ۱۹ هزار درخت دیگر نیز تا آخر سال کاشته خواهد شد.

طرح کاشت ۵۰ هزار اصله درخت در اردبیل

وی با بیان اینکه در راستای صرفه جویی در مصرف آب حداقل چمن در پارک ها کاشته می شود، تصریح کرد: با توجه به این شرایط ۱۸ گونه درختچه و ۳۵ گونه گل های فصلی متناسب با اقلیم شهری در سطح شهر کاشته شده است.

لطف‌اللهیان به مرکز تولیدات گل وگیاه شهرداری اردبیل اشاره کرد و افزود: در این مرکز بیش از پنج هزار متر مربع سالن گلخانه ای وجود دارد که این مرکز سالانه ۳.۵میلیون بوته گل فصلی در قالب ۳۰ گونه تولید می کند.

وی سرانه فضای سبز در اردبیل را برای هرنفر ۷.۷ مترمربع برشمرد و بیان داشت: طی برنامه ریزی های انجام شده سرانه فضای سبز شهروندان تا پایان امسال به ۸.۳ مترمربع افزایش خواهد یافت.

افزایش سرانه فضای سبز اردبیل به ۸.۳ مترمربع

شهردار اردبیل با اشاره به همکاری این نهاد با مراکز دانشگاهی برای بهره گیری از تحقیقات دانشگاهی در نگهداری فضای سبز و مبارزه با آفات و بیماری گیاهان یادآور شد: در بحث زیباسازی شهر نیز اقداماتی چشمگیری نظیر نصب نیمکت در معابر، نصب فلور باکس ها و کاشت دو میلیون و ۲۰۰ هزار بوته گل انجام شده است.

وی همچنین از اجرای طرح نقاشی های سه بعدی برای اولین بار در دیوارهای شهر اردبیل خبر داد و عنوان کرد: اجرای طرح های نورپردازی و چراغ های تزئینی نیز همچنان در دستور شهرداری و سازمان های زیربط این نهاد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار