اخبار رسیده حاکی از شیوع بیماری سیاه زخم در برخی روستاهای منطقه سرشیو و خورخوره سقز است.
کد خبر: ۶۳۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹ 04 August 2018

به گزارش تابناک کردستان، گفته می‌شود حدود ۱۲ نفر از اهالی روستاهای بسطام و جعفرخان سقز به بیماری سیاه زخم مبتلا و در بیمارستان بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با تایید این خبر گفت: چند روز قبل این قضیه آشکار شد، یعنی فردی به درمانگاه حکیم مراجعه می‌کند و تشخیص بیماری سیاه زخم داده شد و مورد دیگر تقریباً هم زمان در بیمارستان امام مشاهده شد که پس از اقدامات درمانی، موضوع با قید فوریت به استان و تهران اطلاع داده شد.

سرکوت غوثی افزود: تاکنون ۱۲ مورد افراد مبتلا به سیاه زخم شناسایی و بستری شدند که ۴ نفر آنان پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

وی اظهار کرد: پس از آن تیم‌هایی از سوی شبکه بهداشت، شبکه دامپزشکی و گروه‌های ارزیابی و تشخیص، تشکیل و به روستاها اعزام شدند و با کمک ستاد بحران شهرستان دام‌های اتلاف شده به شیوه علمی دفن شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: تمامی مراکز نگهداری دام و طویله‌ها و سایر نقاط احتمالی و آلوده گندزدایی شدند و آموزش‌ها جهت پیشگیری به صورت جمعی و چهره به چهره توسط دامپزشکی و بهداشت با همکاری دهیاران، بهورزان و شوراها در این روستاها انجام شد.

وی به مردم توصیه کرد از گوشت و محصولات لبنی دام‌های مشکوک و بیمار استفاده نکنند، از مصرف گوشت دام‌های ذبح شده محلی بدون مجوز دامپزشکی استفاده نشود و برای جلوگیری از انتشار این بیماری از هرگونه جابجایی و خروج دام در این روستاها جلوگیری شود.

غوثی از شهروندان خواست درصورت هرگونه بیماری یا علائم مشکوک فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی گفت: تیم‌هایی از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان از محل‌های بیماری بازدید و بر روند درمان نظارت دارند.

کردپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار