مدیرعامل غله کردستان:
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از خرید ۹۰۵ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: با این میزان خرید رکورد 40 سال اخیر در استان شکسته شد.
کد خبر: ۶۴۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 14 August 2018

به گزارش تابناک کردستان، جمال صالحی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه کار خرید گندم از ۱۰ تیرماه امسال آغاز شده اظهار کرد: پیش‌بینی ۹۰۰ هزار تن خرید گندم در سال زراعی‌جاری در استان ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان بیش از ۱۵ هزار تن است، گفت: تاکنون ۹۰۵ هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده که این میزان رکورد خرید این محصول در چهل سال اخیر در استان شکسته شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان تصریح کرد: در بین استان‌های کشور از نظر خرید گندم استان کردستان در جایگاه سوم قرار گرفته است.

وی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان را ۱۱ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون 5 هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال آن به کشاورزان پرداخت شده است.

صالحی افزود: تاکنون ۱۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان به ۱۰ استان دیگر کشور از جمله مازندران، گیلان، تهران، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، البرز  صادر شده است.

وی با بیان اینکه همچنان در کمبود کامیون با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹۰ کامیون کار حمل گندم را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار