سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته این کمیسیون و بررسی طرح جامع انتخابات در آن نشست، شرایط جزئیات کاندیداهای انتخابات مجلس را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۴۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 20 August 2018

به گزارش تابناک کردستان، اصغر سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نشست عصر روز یکشنبه، 28 مرداد این کمیسیون، اظهار کرد: در این نشست جزئیات طرح جامع انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و طبق ماده 12 این طرح، شرایط افراد برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعیین شد.

وی با اشاره به برخی جزئیات ماده (12) طرح جامع قانون انتخابات، گفت: براساس این ماده مقرر شد افرادی که در حوزه کشوری، نظیر رئیس‌جمهور و معاونانش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونانش، رؤسای دفاتر سه قوه، مشاوران رئیس‌جمهور و وزرا، مشاور رئیس قوه‌قضائیه و دادستان کل کشور، می‌بایست 6 ماه پیش از ثبت‌‌نام در انتخابات مجلس، از مسئولیت‌های خود استعفا دهند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون شوراها، مقرر شد معاونان و مشاوران شهرداران، استانداران، فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهرها، مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی، رؤسای اتاق بازرگانی و اتاق اصناف، مدیران کل ادارات استان‌ها و معاونان آنها، در صورتی که قصد کاندیداتوری در حوزه استحفاظیه خود را داشته باشند، می‌بایست 6 ماه قبل از ثبت‌نام از مسئولیت‌شان استعفا دهند.

وی گفت: طبق مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس و در چارچوب طرح جامع قانون انتخابات، ائمه جمعه دائمی و موقت، قضات شاغل به امر قضا، رؤسای دادگستری استان‌ها، مدیران کل و سرپرستان دفاتر کل و استانداری، معاونان و مدیران‌کل سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان، سرپرستان سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز شهرستان، اعضای شورای اسلامی روستاها از کاندیداتوری در حوزه استحفاظیه‌شان منع شدند.

سلیمی به موضوع افرادی که در سطح کلان هستند اشاره کرد و افزود: البته در پیش نویس طرح آمده بود که این افراد 4 ماه قبل از انتخابات استعفا دهند اما در کمیسیون موضوع استعفای افراد 6  ماه قبل از ثبت نام تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهر نیز برای ثبت‌نام و کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تحت امرشان می‌بایست 6 ماه قبل از انتخابات استعفای خود را اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار