معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در پیگیری حقوق عامه، دستگاه‌های مسئول در موضوع ورود فاضلاب به سد قشلاق، به عنوان منبع تأمین آب شرب شهر سنندج، را مکلف به پیگیری موضوع و برطرف کردن معضل و حل مشکل کرد.
کد خبر: ۶۴۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 20 August 2018

به گزارش تابناک کردستان، هفته گذشته خبر ورود فاضلاب روستاهای بالادست سد قشلاق سنندج، به منبع تأمین آب شرب شهروندان، در این رسانه منتشر شد.

با انتشار خبر یادشده، حامد صادقی‌سطری، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در پیگیری حقوق عامه، تعدادی از ادارات کل از جمله محیط زیست کردستان، شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان، شرکت آب منطقه‌ای کردستان و مرکز بهداشت شهرستان سنندج را مکلف به پیگیری موضوع کرد.

با اقدام دادسرای مرکز استان کردستان، مقرر شده دستگاه‌های مسئول در ارتباط با این موضوع، با قید «فوریت»، نسبت به برطرف نمودن معضل و حل مشکل، اقدامات لازم را به عمل آورند در غیر این صورت با توجه به لزوم مطالبه‌گری قوه قضائیه از دستگاه‌های مسئول در احیاء حقوق عامه، مستنداً به (اصل یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی و ماده 290 قانون آئین دادرسی کیفری) مطابق مقررات اقدام خواهد شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در پیگیری حقوق عامه در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با اشاره به اهتمام دستگاه قضا در حفاظت از حقوق عامه، اظهار کرد: به موجب قانون، حفظ حقوق عامه، از مهم‌ترین اختیارات و وظایف دادستان است که در راستای این اختیار و نظر به تأکیدات مقام معظم رهبری، مبنی بر حمایت قوه قضائیه از حقوق عامه و دفاع از حقوق مردم در مقابل متخلفان و قانون‌شکنان، در دادسراهای مراکز استان‌های سراسر کشور، یک معاونت هم جهت اعمال این اختیار و انجام این وظیفه به پیگیری و حفظ حقوق عامه اختصاص داده شده که دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

صادقی‌سطری تصریح کرد: هم‌اکنون معاونت پیگیری حقوق عامه این دادسرا، در زمینه‌های متعددی که حقوق عامه در مخاطره قرار گرفته است، جهت رفع مشکل، از تذکر کتبی گرفته تا تشکیل پرونده و صدور قرار نهایی اهتمام داشته است.

وی گفت: ستاد خبری پیگیری حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب سنندج آماده دریافت گزارشات در این خصوص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار