معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: 60 میکروچیپ با هدف پایش و کنترل لحظه‌ای بر وضعیت سلامت گونه‌های باغ وحش مشهد، بر روی حیوانات این باغ وحش نصب شده است.
کد خبر: ۶۴۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 25 August 2018
به گزارش تابناک : محمد عرفانی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به دنبال نظارت‌ها و بررسی‌های تحقیقی از وضعیت استاندارد‌ها و سلامت گونه‌هایباغ وحش مشهد،  60 میکروچیپ را در یک ماه گذشته نصب کردیم که نصب آن بر روی گونه‌های دیگر نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ادامه فعالیت باغ وحش و بازگشایی آن افزود: هفته آینده در جلسه‌ای با اداره کل دامپزشکی وضعیت زیست گونه‌ها و بهداشت محیط این مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای نحوه ادامه فعالیت و چگونگی صدور پروانه بهداشتی این باغ وحش تصمیم گیری خواهد شد.

معاون اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: متناسب سازی شمار گونه‌ها با فضای زیستی در نظر گرفته شده، رساندن فضای زیست هر گونه به استاندارد‌ها، افزایش سرانه فضای سبز ازجمله موضوعات در حال پیگیری مجموعه باغ وحش مشهد است.

عرفانی با بیان اینکه برای رصد و پایش کامل وضعیت گونه‌ها و پیشرفت امور، یک کارشناس محیط زیست در مجموعه باغ وحش مشهد مستقر شده و نظارت و ارائه گزارش را بر عهده دارد، گفت: به مدیران باغ وحش مشهد تا اردیبهشت سال 98 فرصت داده شده تا فضای این مجموعه را به استاندارد‌ها برسانند.

وی افزود: هم اکنون موضوع نحوه استانداردسازی و تعدیل گونه‌های این مجموعه در حال بررسی است.

معاون اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: تا پیش از این مدیریت باغ وحش مشهد اراده‌ای برای اصلاح وضعیت و رفع نواقص نداشت، اما خوشبختانه هم اکنون همکاری و تلاش خوبی در مدیریت و مالکان این مجموعه دیده می‌شود.

گفتنی است هم اکنون 107 گونه و 680 نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می‌شود. 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار