شهردار منطقه پنج قم خبر داد
شهردار منطقه پنج قم گفت: در گذشته منطقه حدود 3.6 مترمربع فضای سبز به ازای هر نفر داشت که با توسعه بوستان‌ها و احداث فضای سبز جدید این سرانه به 7.4 مترمربع رسیده است.
کد خبر: ۶۴۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 25 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، احمد ترکمن با بیان اینکه منطقه پنج قم در جنوب شرقی این شهر 8 هزار و 435 هکتار وسعت دارد، اظهار کرد: این منطقه هزار و 285 هکتار محدوده خدماتی دارد، جمعیت منطقه براساس آخرین سرشماری 93 هزار نفر است و با توجه به اینکه اتباع غیرایرانی زیادی نیز در منطقه ساکن هستند شهرداری به بیش از 110 هزار نفر خدمات رسانی می‌کند.

شهردار منطقه پنج قم با تاکید بر اینکه این منطقه علاوه بر ظرفیت عظیم مسجد مقدس جمکران، دارای سه قطب ویژه اقتصادی صنعت کفش، سنگ‌بری و درودگری است، تصریح کرد: صنعت کفش قم رتبه نخست صادرات در کشور را دارا است و تعامل خوبی بین شهرداری و فعالان اقتصادی و صنعتی در منطقه برقرار است و در سایه همین تعامل بسیاری از مشکلات منطقه حل شده است.

ترکمن با بیان اینکه این منطقه پیش از این جزو حاشیه‌های مناطق یک و چهار بوده است و به همین خاطر کمبودهای بسیاری داشته است، گفت: محدوده منطقه پنج حدفاصل خیابان شهیدان کلهری، میدان پلیس، میدان شهید محلاتی، جاده سراجه تا انتهای حریم شهر، بلوار پیامبر اعظم(ص)، جمکران تا انتهای کارخانه آسفالت است.

وی به ظرفیت عظیم مسجد مقدس جمکران در این منطقه اشاره کرد و افزود: مسجد مقدس جمکران در این منطقه سالانه بیش از 20 میلیون زائر دارد و در ایام مختلفی چون تعطیلات نوروز، نیمه شعبان، شب‌های قدر و... خیل عظیم زائرین در این منطقه حضور پیدا می‌کنند که این مساله لزوم توسعه خدمات شهری در آن را افزون می‌کند.

شهردار منطقه پنج قم با اشاره به مشکلات منطقه پنج قم و اقدامات صورت گرفته در راستای رفع آنها، اظهار کرد: در ابتدای فعالیت تلاش کردیم که شرکت‌های خدمات‌رسان را مجاب کنیم که خدمات خود را در منطقه گسترش دهند و سپس خدمات شهری از جمله روکش آسفالت و... اجرایی شود که به دلیل کمبود منابع این شرکت‌ها این امر محقق نشد.

ترکمن یکی از مشکلات منطقه را سرانه پایین فضای سبز دانست و تصریح کرد: در گذشته منطقه حدود 3.6 مترمربع فضای سبز به ازای هر نفر داشت که با توسعه بوستان‌ها و احداث فضای سبز جدید این سرانه به 7.4 مترمربع رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 6 هکتار فضای سبز در منطقه وجود دارد، خاطرنشان کرد: بوستان آفتاب با مساحت بیش از سه هکتار یکی از بوستان‌های بسیار مناسب منطقه است که به تازگی احداث شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار