مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: برای شهری مشابه قم با وضعیت اقلیمی و آب و هوایی سرانه فضای سبز باید بالای 30 مترمربع باشد و با این وجود حدود 12 مترمربع کمبود فضای سبز به ازای هر شهروند در شهر داریم.
کد خبر: ۶۴۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 26 August 2018

 

به گزارش تابناک قم،پیام جوادیان با بیان اینکه 2 هزار و 200 هکتار مساحت کل فضای سبز شهر قم است، گفت: از این مقدار 550 هکتار فضای سبز شهری شامل رفیوژ‌ها، میادین و پارک‌های شهری است و بیش از 650 هکتار نیز فضای سبز محدوده شهر و جنگلی را شامل می‌شود که نقش بسزایی در تلطیف هوای شهر دارد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون و 200 هزار نفری قم، بیان داشت: سرانه فضای سبز هر شهروند قمی حدود 19 مترمربع است؛ عوامل مختلفی بر سرانه فضای سبز هر شهر دخیل است اما برای شهری مشابه قم با وضعیت اقلیمی و آب و هوایی سرانه فضای سبز باید بالای 30 مترمربع باشد و با این وجود حدود 12 مترمربع کمبود فضای سبز به ازای هر شهروند در شهر داریم.

جوادیان با توجه به قوانین بسیار خوبی که در حوزه هوای پاک پیش‌بینی شده است، افزود: سرانه فضای سبز شهری قم حدود 5 مترمربع است که برای شهری چون قم باید بالای هشت مترمربع باشد.

وی نیاز آبی فضای سبز جنگلی را به ازای هر هکتار نیم لیتر در ثانیه عنوان کرد و اظهار داشت: برای فضای سبز شهری نیز این نیاز آبی حدود 0.7 تا یک لیتر است، با این وجود برای فضای سبز جنگلی حدود 820 لیتر در ثانیه و برای فضای سبز شهری نیز حدود 450 لیتر در ثانیه آب نیاز داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار