رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای شهر باید بر حسن عملکرد شهرداری نظارت کنند و هر جایی تخلفی صورت گرفت و منجر به تخریب باغ ها شد، طبق قانون و بدون ملاحظه برخورد کند.
کد خبر: ۶۴۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 27 August 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدرضا رضایی در رابطه با تداوم صدور مجوز از سوی شهرداری تهران درباره اجرای مصوبه برج باغ‌ها گفت: در چند سال گذشته باغ‌های موجود در شهرها و حاشیه شهر‌ها که در زیبایی و طراوت شهر تاثیرگذار بودند در حال تخریب هستند، امروزه شاهد ساخت و سازهای خارج از طرح جامع و تفصیلی شهرها هستیم، علی‌رغم اینکه در شورای عالی شهرسازی وضعیت باغها مشخص شده است، برای حفظ و ماندگاری باغ‌های پایتخت نباید اجازه دهیم، خلاف مصوبات شورای عالی شهرسازی و طرح تفصیلی و جامع شهری، ساخت و سازی صورت بگیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم رعایت ضوابط شهرداری مربوط به ساخت برج باغ‌ها در بسیاری از مناطق شهر تهران، گفت: متاسفانه خارج از ضوابط قانونی، باغ‌های پایتخت در حال تخریب است و به جای آن برج‌‌ ساخته می‌شود، این موضوع باعث تخریب عرصه‌های سبز محدود شهری شده و به کل شهر آسیب می‌رساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از مدیریت شهرداری تهران، برای جلوگیری از تخریب باغ‌ها و صدور پروانه ساخت برج‌باغ‌ها، افزود: طبیعی است شهرداری مسئولیت نگه‌داری فضای سبز شهری است و باید بر روند ساخت و سازها نظارت و مدیریت داشته باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شوراهای شهر باید بر حسن عملکرد شهرداری نظارت کنند و هر جایی تخلفی صورت گرفت و منجر به تخریب باغها شد،طبق قانون و بدون ملاحظه برخورد کند. تخریب باغ‌ها را نه تنها در پایتخت بلکه در بسیاری از شهرهای کشور شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باغ ها متعلق به همه مردم شهر است و نباید تماماً به سازه‌های ساختمانی تبدیل شود، مخصوصا در پایتخت تهران که سرانه فضای سبز به نسبت جمعیت بسیار پایین و باغها در حال تخریب و از بین رفتن است،باید شورای شهر در این حوزه به صورت ویژه ورود و با متخلفین برخورد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار